lauantai 11. kesäkuuta 2022

Käärme tiellä * Snake on the road

Vaikka Suomessa käärmeet ovat suhteellisen pieniä matelijoita, kyyn näkeminen saa aina sydämeni sykkeen kiihtymään, jalkani tärisemään, käteni hikoilemaan, ja joka kerta on pakko ajatella, miten pääsisin käärmeestä mahdollisimman pian eroon. Luultavasti käärme on kuitenkin se osapuoli, joka pelkää enemmän ja haluaa poistua paikalta liukkaasti. 

Although snakes are relatively small reptiles in Finland, seeing a serpent always makes my heart beat faster, my feet vibrate, my hands sweat, and every time I have to think about how I can get rid of the snake as soon as possible. However, the snake is probably the party that is more afraid and wants to leave the place slippery.

Lapsena kuulin isoäidiltäni, että hän oli ajanut polkupyörällä metsätiellä kyykäärmeen yli ja säikähtänyt tilannetta aivan valtavasti. Minulle on tuosta mummin kokemuksesta jäänyt mieleen kauhistuttava ajatus, että mitä sitten, jos se käärme olisikin kietoutunut pyörän vanteen ympäri ja päässyt siitä iskemään hänen jalkoihinsa. Niin ei kuitenkaan käynyt, mutta jos olisi käynyt. Joka kerta tuo pelkkä mielikuva saa jalkani nousemaan ilmaan.

As a child, I heard from my grandmother that she had ridden a bicycle on a forest road over a snake and was horribly terrified by the situation. From that grandmother’s experience, I have a horrible thought in my mind that what if that snake had wrapped itself around the rim of a bike and got hit by it at her feet. However, that did not happen, but if it had. Every time that mere imagination makes my feet rise into the air.

Tiedän, että jotkut ihailevat käärmeitä ja pitävät niitä kauniina. Jostakin syystä minä en pysty jakamaan samanlaisia ajatuksia heidän kanssaan. Ehkä lapsuudessa tapahtui liian usein niin, että kuulin äitini kirkaisevan kauhusta, kun hän näki käärmeen heinäpellolla tai tienlaidassa.

I know some people admire snakes and consider them beautiful. For some reason, I can’t share similar thoughts with them. Maybe it happened too often in childhood that I heard my mother scream with horror when she saw a snake in a hay field or on the side of the road.

Siunatessaan 12 poikaansa ennen kuolemaansa Jaakob lausui Daanista merkilliset sanat. ”Daan hankkii oikeutta kansalleen, hänkin yhtenä Israelin sukukunnista. Daan on käärmeenä tiellä, on polulla kyynä, joka puree hevosta vuohiseen, niin että ratsastaja syöksyy selin maahan. Sinulta minä odotan pelastusta Herra" (1. Moos. 49: 16 - 18).

When Jakob blessed his 12 sons before his death, he uttered remarkable words about Dan. ”Dan shall judge his people, as one of the tribes of Israel. Dan shall be a serpent by the way, an adder in the path, that biteth the horse heels, so that his rider shall fall backward. I have waited for thy salvation, Lord” (Ge. 49: 16 - 18).

Voiko näitä Jaakobin sanoja pitää siunauksena, vai ovatko ne ennemmin kirousta? Näidenkö sanojen vuoksi Daanin nimi ei ole Ilmestyskirjassa Israelin muiden sukukuntien joukossa, vaan Daanin tilalla on Joosefin poika Manasse (Ilm. 7: 4 - 8)? Joka tapauksessa näihin sanoihin sisältyy varteenotettava ennustus.  Millainen oli Daanin maallinen elämä?

Can these words of Jacob be considered a blessing, or are they more of a curse? Is it  for these words that the name of Dan is not in the book of Revelation among the other tribes of Israel, but instead of Dan there is the name of Manasseh, the son of Joseph (Rev. 7: 4-8)? In any case, these words include a considerable prophecy. What was the earthly life of Dan like?

Daan syntyi Jaakobin viidentenä poikana. Jaakob oli ollut tuohon mennessä vähintäin neljä vuotta naimisissa Laabanin tyttärien, Leean ja Raakelin, kanssa. Leea oli ehtinyt synnyttää Jaakobille jo Ruubenin, Simeonin, Leevin ja Juudan. Luvatun Messiaan syntymisen kannalta tämä olisi riittänyt, sillä ”hallitsijansauva” tulisi pysymään Juudan polvien välissä Messiaan syntymään saakka (1. Moos. 49: 8- 12).

Dan was born as the fifth son of Jacob. By this time Jacob had been married for at least four years to the daughters of Laban, Leah and Rachel. Leah had already begotten Jacob of Reuben, Simeon, Levi, and Judah. This would have been enough for the birth of the promised Messiah, for the “reign of the ruler” would remain between the generations of Judah until the birth of the Messiah (Gen. 49: 8-12).

Raakel oli ollut Jaakobin mielitietty, mutta mitä heidän suhteelleen oli mahtanut tapahtua noiden vuosien aikana, jolloin Leea synnytti Jaakobille pojan toisensa perään! Ainakin kateus kasvoi Raakelin sydämessä. Kateus, joka on Luciferilta saatu ominaisuus, synnytti vain lisää pahaa. Samoin kuin Adam ja Eeva syyttivät toisiaan Eedenissä, niin syytti Raakelkin Jaakobia lapsettomuudestaan, ja sai Jaakobin vihastumaan itseensä (1. Moos. 30: 1, 2).

Rachel had been Jacob's liking, but what could have happened to their relationship during those years when Leah gave birth to one son after another! At least envy grew in Rachel's heart. Jealousy, a quality obtained from Lucifer, only gave birth to more evil. Just as Adam and Eve accused each other in Eden, Rachel also accused Jacob of her infertility and made Jacob angry (Gen. 30: 1, 2).

Jumala antoi Adamille yhden vaimon, ja myös Jeeshua puhui miehen ja naisen liitosta yhden miehen ja yhden naisen välisenä liittona. Tämä Jumalan ihanteellinen asetus oli rikkoutunut jo aikaisemmin Aabrahamin elämässä, kun epäuskoinen Saara yllytti epäuskoista miestään toteuttamaan Jumalalta saatu lupaus  Haagarin kanssa. Tottelemattomuus ja epäusko ovat tuhon siemeniä, ja niitä oli kylvetty runsaasti myös Jaakobin perheessä.

God gave Adam one wife, and Jeshua also spoke of the union of a man and a woman as a union between one man and one woman. This ideal ordinance of God had been broken earlier in Abraham’s life when an unbelieving Sarah incited her unbelieving man to carry out the promise from God with Hagar. Disobedience and unbelief are the seeds of destruction, and they were also sown abundantly in Jacob’s family.

Saadakseen miehensä huomiota ja rakkautta osakseen Raakel ryhtyi tekemään järjettömyyksiä, joista seurasi Jaakobin perheessä vain lisää järjettömyyksiä. Raakel antoi palvelijattarensa, Bilhan, Jaakobille jalkavaimoksi. Varsin usein Raamatussa annetaan nimelle selitys, mutta Bilhan kohdalla sitä ei tehdä. Kuitenkin nimi Bilha, בלהה, merkitsee ’äkillistä kauhua’.

In order to get her husband's attention and love, Rachel began to do nonsense, which only resulted in more nonsense in Jacob's family. Rachel gave her servant, Bilha, to Jakob. Quite often the Bible gives an explanation of a name, but in the case of Bilha it is not. However, the name Bilha, בלהה, means ‘sudden horror’.

Eipä ollut Bilha-paralla äitiys kovin auvoista, sillä hänen emäntänsä omi itselleen hänen synnyttämän pojan ja sanoi: ”'Jumala hankki minulle oikeuden, ja hän kuuli minun ääneni ja antoi minulle pojan.’ Sentähden hän antoi hänelle nimen Daan’” (1. Moos. 30: 6). Raakel siis nimesi Bilhan pojan. Mistä Jumalasta Raakel mahtoi puhua? Ilmeisesti siitä samasta jumalasta, jonka hän piilotti Laabanilta takamuksensa alle (1. Moos. 31: 30 - 35). On täysin selvää, että tuollainen jumala ei ole se ainoa todellinen ELOHIM, joka loi taivaan ja maan kuudessa päivässä ja asetti seitsemänne päivän ikuiseksi luomisen muistomerkiksi! Pakanajumalat ovat yleensä hedelmällisyyden ja seksin jumalia ja jumalattaria.

Poor Bilha, her motherhood was not very happy, because her mistress took her son and said:”God hath judged me, and hath also heard my voice, and hath given me a son: therefore called she his name Dan” (Gen. 30: 6). Rachel named Bilhan's son. What kind of God could Rachel talk about? Apparently the same God she hid from Laban under his back (Gen. 31: 30-35). It is quite clear that such a god is not the only true ELOHIM who created the heavens and the earth in six days and set the seventh day as an eternal monument to creation! The pagan gods are usually the gods and goddesses of fertility and sex.

Meidän päivinämme arkeologit ovat löytäneet suunnattomia määriä vastaavia ”kotijumalia” Israelin alueella tehdyissä kaivauksissa. Noilla ”kotijumalilla” on nimikin, ja se on Jahve. Jahvella tiedetään olleen myös vaimo nimeltä Ashera. ”Kotijumalat” on verrattavissa lasten nukkeleikkeihin, sillä niitä ei ole olemassakaan (Jes. 44: 6), mutta ELOHIM, joka sanoi ja niin tapahtui (Ps. 33: 6, 9), on ainoa Jumala, joka voi sanoa nimekseen אהיה, EHJEE, OLEN... MINÄ OLEN.

Archaeologists today have found enormous numbers of similar “home gods” in excavations in Israeli territory. Those “home gods” have a name, and that is Yahweh. Yahweh is also known to have a wife named Ashera. “Home gods” are comparable to children's doll games, for they do not exist (Isaiah 44: 6), but ELOHIM, who said and did so (Ps. 33: 6, 9), is the only God who can call his name אהיה, EHJEE , AM ... I AM.

Daanin nimi viittaa tuomioon/oikeuteen/riidan ratkaisemiseen, sillä דין, din, merkitsee ’antaa tuomio/rangaista/riidellä/käydä oikeutta/hallita.'

The name of Dan does refer to judgment/court/dispute resolution, for דין, din, means ‘to give judgment/punish/quarrel/go to court/rule'.

Kun Israel tuli Kanaaniin, he jakoivat asuinalueet kullekin heimolle arvalla. Joos. 19: 40- 48:ssa kerrotaan Daanilaisten saamista maa-alueista, mutta kerrotaan myös, että ”daanilaisten alue joutui heiltä pois”, jolloin daanilaiset ottivat oikeuden omiin käsiinsä ja valtasivat Lesemin, surmasivat sen asukkaat, ja asettuivat sinne asumaan ja muuttivat paikan Daaniksi.

When Israel was come to Canaan, they divided by lot their habitations for every tribe. Joshua. 19:40-48 tells of the lands the Danes received, but also states that “the territory of the Danes was taken away from them,” when the Danes conquered Lesem, killed its inhabitants, and settled there and changed the name of the place to Dan. 

לשם, lesem, merkitsee ’hyasinttia’ eli punertavaa tai sinertävää jalokiveä, joka oli yhtenä kivenä ylipapin rintakilvessä (2. Moos. 28: 19; 39: 12). Jalokivi muuttui siis riidaksi ja tuomioksi.

לשם, lesem, means ’hyacinth' that is, a reddish or bluish gemstone that was one stone on the breastplate of the high priest (Exodus 28:19; 39:12). The jewel thus became a quarrel and a judgment.

Tuomarien kirjan 18. luvussa kerrotaan daanilaisten levottomasta vaelluksesta heidän etsiessä itselleen asuinpaikkaa. Tällä kertaa puhutaan paikasta nimeltä Lais, ליש (merkitsee leijona), joka koki saman kohtalon kuin Lesem. Siellä daanilaiset pystyttivät itselleen veistetyn epäjumalankuvan, ja harrastivat Siilossa idolatriaa aina pakkosiirtolaisuuteen saakka.

Chapter 18 of the Book of Judges tells of the restless journey of the Danes as they found a place to live. This time we are talking about a place called Lais, ליש (meaning lion) which experienced the same fate as Lesem. There the Danes erected a carved idol for themselves, and in Silo they practiced idolatry until forced emigration.

Jer. 8: 16 - 19:ssa puhutaan myös daanilaisista, heidän hevosistaan ja käärmeistä. Lisäksi jakeessa 19 on Vanhan Testamentin kummallisin tetragrammi, היהוה, siis määrävällä artikkelilla varustettu tetragrammi, jonka lukisin ha-Jahve. Mutta eihän minkään NIMEN eteen laiteta määräävää artikkelia! Mikä siis on יהוה ja היהוה? Taidamme olla idolatrian ytimessä!

Jer. 8:16-19 also tells about the Danes, their horses and snakes. In addition, verse 19 contains the strangest Tetragrammaton in the Old Testament, היהוה, it is the Tetragrammaton with a definite article, and I would read the word ha-Yahweh. But there is no definite article in front of any NAME! So what are יהוה and היהוה? We seem to be at the heart of idolatry!



Palatkaamme Jaakobin sanoihin, jotka hän osoitti Daanille (1. Moos. 49: 16 - 18).

Let us return to Jacob's words to Dan (Gen. 49: 16-18).

▶︎ Daan on käärmeenä tiellä, kyynä polulla. Hevosta vuohiseen pureva käärme tavoittelee salakavalasti ratsastajan henkeä (1. Moos. 49: 17). 

▶︎ Daan is as a serpent in the way, a snake in the way. The serpent biting horse to its heel is insidiously seeking the life of a horseman (Gen. 49:17).

Jeeshua sanoi olevansa TIE (Joh. 14: 6), ja että elämään vievä tie on kaita (Matt. 7: 14)... polku. Daan-käärmeen tarkoitus on häiritä Jeeshua-tien kulkijoita ja kapean polun patikoitsijoita. Kysymyksessä on vakava ja seurauksiltaan tuhoisa salahanke!

Jeshua said HE is the WAY (John 14: 6), and that the way to life is narrow (Matt. 7:14)... a path. The purpose of the Daan-snake is to disturb the walkers of the Jeshua-Road and the wanderers of the narrow path. This is a serious conspiracy with devastating consequences!

Jaakobin sanoissa on kaksi eri käärmettä merkitsevää sanaa; נחש, nachas, esiintyy Vanhassa Testamentissa 31 kertaa, ja tästä sanasta on johdettu myös vaskikäärmettä tarkoittava Nehustan. Tämän sanan lukuarvo on 358, ja sama luku liittyy myös ennustamiseen, loitsuihin ja epäjumalanpalvelukseen.

There are two different words meaning serpent in the words of Jacob; נחש, nachas, occurs 31 times in the Old Testament, and Nehustan meaning copper snake is also derived from this word. The numerical value of this word is 358, and it is also related to divination, spells, and idolatry.

Toinen Jaakobin käyttämä ja käärmettä tarkoittava sana on שפיפן, shefifon, joka esiintyy Vanhassa Testamentissa vain tässä jakeessa. Tämän sanan lukuarvo on 520, joka on myös harjalintua tarkoittavalla sanalla דוכיפת, dukifat, ja aurinkoa, tulta ja vatsaa tarkoittavalla sanalla כרש, kares.  Sana ’kares’ esiintyy Vanhassa Testamenissa vain yhden kerran merkityksessä 'täysi pullea vatsa'. Tekstissä puhutaan Baabelin kuningasta, Nebukadnessaria, kohtaavasta Jumalan tuomiosta Jerusalemin hävityksen vuoksi (Jer. 51: 34 - 40).

Another word used by Jacob to refer to the serpent is שפיפן, shefifon, which appears in the Old Testament only in this verse. The number of this word is 520, and the same number belongs also to the word דוכיפת, dukifat, meaning ’brush bird’, and to the word כרש, kares, meaning 'sun, fire, and stomach'. The word ’kares’ appears only once in the Old Testamen meaning ‘full plump belly. The text speaks of God's judgment on the king of Babylon, Nebuchadnezzar, over the destruction of Jerusalem (Jer. 51: 34-40).

Eedenissä Adamille ja Eevalle puhunut Lucifer saattoi hyvinkin olla verhoitunut ’harjalinnuksi', joka Jumalan kirouksesta muuttui hetkeä myöhemmin ’käärmeeksi'. ’Aurinko' ja ’tuli' ovat pakanuudessa kenties kaikkein tärkeimmät symbolit. Aurinko, kolmio ja tetragrammi koristavat lähes joka kirkon seiniä. Luciferin ’vatsa’ on pullistunut ja paisunut hänen estäessä vankejaan, Tien kulkijoita, pääsemästä kotiin (Jes. 14: 13 - 19).

Lucifer, who spoke to Adam and Eve in Eden, may well have been shrouded in a ‘brush bird’ that, a moment later, turned into a ‘snake’ from God’s curse. ‘Sun’ and ‘fire’ are perhaps the most important symbols in paganism. The sun, triangle, and Tetragrammaton adorn the walls of almost every church. Lucifer's “belly” has swelled and swelled as he has prevented his prisoners on the Way, the passers-by, from entering the home (Isa. 14: 13-19).


▶︎ ”Sinulta minä odotan pelastusta, Herra” (1. Moos. 49: 18). ’Herra’ on käännetty tetragrammista, joten  kysymyksessä on ’Jahve’. Mutta kuten edellisessä kirjoituksessani totesin, nimi ישוע, Jeeshua on ainoa pelastava nimi, Jahvelta pelastusta ei tule. Heprean sana הוה (vrt. tetragrammin loppuosa) merkitsee ’tuhoa, onnettomuutta’. Okkultismiin ja kabbalaan eksynyt ystäväni sanoi löydettyään nimen אהיה, EHJEE eli (MINÄ)OLEN, "Jahve ei koskaan nousisi ristille". Hän puhui omasta kokemuksestaan ja vakaumuksestaan monien kabbalavuosiensa jälkeen.

▶︎ “ I have waited for thy salvation, Lord(Gen. 49:18). ‘Lord’ is translated from the Tetragrammaton, so it is ‘Yahweh’. But as I stated in my previous post, the name ישוע, Jeshua is the only saving name, there will be no salvation from Yahweh. The Hebrew word הוה (cf. the rest of the Tetragrammaton) means ‘destruction, misfortune’. My friend, lost in occultism and Kabbalah, said after finding the name אהיה, EHJEE or (I)AM, "Yahweh would never rise on the cross." He spoke of his own experience and convictions after many years following Kabbalah.

Samalla tavalla kuin kolminaisuus on suuri harhaoppi, samoin nimi Jahve/Jehova on Jumalan sallima ”väkevä eksytys” (2. Tess. 2: 11) Jumalan lasten keskuudessa. Itse asiassa kysymys on yhdestä ja samasta asiasta, sillä Lucifer alias Jahve on kolminaisuuden kolmas persoona... kolminaisuuden henki. Kabbalistisessa Elämänpuussa Jahve hallinnoi sekä kolmatta sefiraa, בינה, Binah’ia että kuudetta sefiraa, תפארת, Tifereth’iä. Kolmas sefira muodostaa ensimmäisen ja toisen sefiran kanssa Elämänpuun Kruunun (vrt. Pyhä Kolminaisuus) ja kuudes sefira on henkien maailmaa. Demoniensa avulla Saatana esittää Pyhän Hengen/Pyhän Kummituksen roolia, ja ne osaavat matkia taivaallista tunnelmaa ja johtaa ihmisiä harhaan esiintymällä valkeuden enkeleinä. Karismaattisissa kokouksissa niitä on sankoin joukoin!

Just as the Trinity is a great heresy, so the name Yahweh/Jehovah is a “strong delusion” (2. Thess. 2: 11) permitted by God among God's children. In fact, it is one and the same thing, for Lucifer alias Yahweh is the third person of the trinity ... the spirit of the trinity. In the Kabbalistic Tree of Life, Yahweh governs both the third sephira, בינה, Binah, and the sixth sephira, תפארת, Tifereth. The third sefira forms the Crown of the Tree of Life with the first and second sefiras (cf. the Holy Trinity) and the sixth sefira is the spirit world. Through his demons, Satan plays the role of the Holy Spirit/Holy Ghost, and they know how to imitate the heavenly atmosphere and mislead people by appearing as angels of light. There are a lot of them in charismatic meetings!

Hevosen vuohinen on עקב, aqeb/aqev, eli sama kuin ’kantapää’, josta Iisakin nuorempi poika sai nimen ’Jaakob’. Jaakobin nimi muutettiin Israeliksi ישראל (oikeamielinen/suora Jumala: ישר = oikeamielinen/suora, אל = jumala). Pelastus on tullut juutalaisten kautta, koska Jeeshua syntyi heidän siemenestään. Mutta myös Vihamies on tehnyt oman kylvönsä heidän kauttaan.

The heel of the horse is עקב, aqeb/aqev, or the same as the ‘heel’ from which Isaac’s younger son was named ‘Jacob’. Jacob's name was changed to Israel ישראל (righteous/direct God). Salvation has come through the Jews because Jeshua was born of their seed. But the enemy also has sown his own seed among them.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti