Kolminaisuusopin vastustaminen on ollut viime aikoina nousussa eri puolilla maailmaa. Sen ovat panneet merkille ennen kaikkea kolminaisuusopin kannattajat. Kesäkuun ensimmäisenä sunnuntaina kristikunta vietti Pyhän Kolmaisuuden päivää. Sen merkeissä eräs myanmarilainen kardinaali lausui ja kirjoitti, että pahinta maailmassa tällä hetkellä ei ole Covid19 vaan kolminaisuuden vastustaminen. Tuollainen lausunto kertoo jotakin tulevan taistelun kiivaudesta.
Opposition to the doctrine of the Trinity has been on the rise recently around the world. It has been noted above all by the proponents of the doctrine of the Trinity. On the first Sunday in June, Christianity celebrated Holy Trinity Day. That is why a Myanmar cardinal said and wrote that the worst thing in the world at the moment is not Covid19 but opposition to the Trinity. Such a statement says something about the fervor of the coming battle.
Viime viikolla luin erään kolminaisuuden kannattajan mielipiteen, jossa hän kumosi Raamatun opetuksen yhdestä ainoasta Jumalasta (5. Moos. 6: 4; Joh. 17: 3; Room. 3: 30; Jaak. 2: 19; Juuda 25) ja perusteli uskoaan kolmeen Jumalaan viittaamalla Kuningas Jaakon käännökseen ja suomalaiseen Bibliaan. Näissä molemmissa käännöksissä on nimittäin teksti, joka on laadittu nimenomaan kolminaisuusopin tueksi, ja se löytyy 1. Joh. 5: 7, 8:sta.
Last week I read an opinion from a Trinity proponent in which he refuted the biblical teaching about one and single God (Deut. 6: 4; John 17: 3; Room. 3: 30; James 2: 19; Jude 25) and justified his belief in three Gods referring to KJV (King James Version) and the Finnish Biblia (the oldest Bible- translation in Finnish). Namely, both of these translations contain a text written specifically to support the doctrine of the Trinity and can be found in 1. John 5: 7, 8.
Teksti on poistettu suomalaisesta Raamatusta vuonna 1938, ja siksi uudemmissa suomalaisissa versioissa nuo jakeet eivät anna mitään tukea kolminaisuusopille. Kuningas Jaakon käännöksessä ja Bibliassa oleva teksti on LISÄYS, jonka Erasmus Rotterdamilainen liitti Raamattuunsa 1522. Mutta tuolla lisäyksellä ei voi todistaa mitään muuta kuin, että kolminaisuuden kannattajat ovat väärentäneet jopa Raamatun tekstiä oman oppinsa tueksi. Lisäys tunnetaan nimellä COMMA JOHANNEUM. Näin nettiaikana kuka tahansa löytää verkosta lisää tietoa tästäkin asiasta.
The text has been removed from the Finnish Bible in 1938, and therefore in newer Finnish versions those verses do not provide any support for the doctrine of the Trinity. The text in KJV and the Finnish Biblia is an APPENDIX ADDED by Erasmus of Rotterdam to his Bible in 1522. But that addition can prove nothing but that the proponents of the Trinity have falsified even the text of the Bible in support of their own doctrine. This addition is known as COMMA JOHANNEUM. Online anyone can find more information about this issue.
https://en.wikipedia.org/wiki/Johannine_Comma
Apostoli Johannes kirjoittaa ensimmäisen kirjeensä viidennessä luvussa (jakeet 7 ja 8) kolmesta todistajasta, jotka pitävät yhtä. Nämä kolme todistajaa liittyvät Jeeshuan elämään ja todistavat nimenomaan Hänestä; henki Jeeshuan sikiämisen, koko elämän ja ylösnousemuksen yhteydessä, henki ja vesi Jeeshuan kasteen yhteydessä ja veri (veren symbolina viini) ehtoollisen ja vesi ja veri Jeeshuan ristiinnaulitsemisen ja kuoleman yhteydessä. Johannes itse selittää noita kolmea todistajaa edellisessä jakeessa (5: 6) näin:
"Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus."
Ja heti perään (5: 9) Johannes kirjoittaa seuraavasti:
"Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa."
The apostle John writes in the fifth chapter of his first letter (verses 7 and 8) of three witnesses who hold one. These three witnesses relate to the life of Jeshua and and testify especially of Him; the spirit in connection with the conception, the whole life and resurrection of Jeshua, the spirit and water in connection with the baptism of Jeshua, and the blood (wine as a symbol of blood) in connection with the Last Supper and water and blood with crucifixion and death of Jeshua. John himself explains those three witnesses in the previous verse (5: 6) as follows:
"This is he that came by water and blood, even Jesus Christ; not by water only, but by water and blood. And it is the Spirit that beareth witness, because the Spirit is truth."
And immediately in 5: 9 John writes:
"If we receive the witness of men, the witness of God is greater: for this is the witness of God which he hath testified of his Son."
Mikä siis on Jumalan todistus? Se, mistä Johannes kirjoittaa (alunperin) jakeissa 5: 7, 8 tällä tavalla:
"Sillä kolme on, jotka todistavat: Henki, vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä."
So what is the testimony of God? What John writes (originally) in verses 5: 7, 8 (translated according to the Finnish newer version)
"For there are three that bear witness; the Spirit, water and blood, and those three agree in one."
Jeeshua ja Paavali opettivat vahvistamaan jokaisen asian kahden tai kolmen todistajan sanalla (Matt. 18: 16; 2. Kor. 13: 1), ja tämän mallin he saivat itse Isältä. Nuo kolme Isä-Jumalan valitsemaan todistajaa, henki, vesi ja veri, vakuuttavat meille, että Jeeshua on Jumalan Poika (1. Joh. 5: 5). Joka ottaa uskossa vastaan tämän Isän todistuksen, voittaa maailman (1. Joh. 5: 5).
Jeshua and Paul taught to confirm each thing with the words of two or three witnesses (Matthew 18: 16; 2. Cor. 13: 1), and the Father himself gave them this pattern. Those three witnesses chosen by God the Father, spirit, water, and blood, assure us that Jeshua is the Son of God (1. John 5: 5). He who receives this testimony from the Father in faith overcomes the world (1. John 5: 5).
Näin valtava taivaallinen totuus ja itse Isä-Jumalan todistus on sekoitettu inhimillisellä todisteluyrityksellä ja valheopilla. Comma Johanneum sanoo näin:
"Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat: Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki, vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat" (Biblia 1642 ja 1776)
Jokainen voi itse laskea Johanneksen alkuperäiseen tekstiin lisättyjen sanojen määrän ja miettiä, miten Erasmus Rotterdamilaisen teksti, Comma Johanneum, sopii Raamattuun seuraavien varoitusten valossa 5. Moos. 12: 32; 13: 1; Snl. 30: 6; Ilm. 22: 19!
Everyone can count the number of words added to John's original text and think about how Erasmus of Rotterdam's text, Comma Johanneum or Johannine Comma, fits into the Bible in light of the following warnings Deut. 12: 32; 13: 1; Prov. 30: 6; Rev. 22: 19!
Comma Johanneum lienee pisin tekstilisäys Raamatussa. Kun näin törkeä lisäys on ollut mahdollista, mitä muuta Raamatun jakeille on mahdettu aikojen saatossa tehdä! Lisäys on tapahtunut vasta 1400-luvulla, mutta se pohjautuu 300-luvun lopun kolminaisuuskiistoihin.
Comma Johanneum is probably the longest textual addition in the Bible. When such a gross addition has been possible, what else has been done to the Bible texts over times! The addition did not occur until the 15th century, but it is based on the trinity controversies of the late 300s.
Profeetta Daniel ennusti maailman näyttämölle nousevan neljän pedon jälkeen vielä erään muun/yhden, joka puhuu uhmaten sanoja Korkeinta vastaan (Dan. 7: 24, 25). Comma Johanneum täyttää juuri tuollaisen uhmakkaan puheen tuntomerkit, sillä se sotkee Jumalan antaman selvän todistuksen Pojastaan ja muuttaa yhden Jumalan (5. Moos. 6: 4; Joh. 17: 3; Room. 3: 30; Jaak. 2: 19; Juuda 25) kolmeksi saastaiseksi sammakon muotoiseksi hengeksi (Ilm. 16: 13, 14).
After four beasts, the prophet Daniel saw on the world stage still another, who shall speak great words against the most High (Dan. 7: 24, 25). Comma Johanneum fulfills the hallmarks of such a defiant speech, fot it confuses God's clear testimony of his Son and changes one God (Deut. 6: 4; John 17: 3; Rom. 3: 30; James 2: 19; Jude 25) into three filthy frog-like spirits (Rev. 16: 13, 14).
Kolme saastaista sammakon muotoista henkeä lähetettiin Nikeasta vuonna 325 valloittamaan koko maailmaa (οικουμενη/oikoumene), sillä siellä oli ensimmäinen ekumeeninen eli koko asuttua maailmaa koskeva (οικουμενη/oikoumene) kirkolliskokous. Kreikan "asuttua maailmaa" tarkoittava sana οικουμενη/oikoumene esiintyy jakeessa Ilm. 16: 14, kolmen saastaisen riivaajahengen kanssa. Ne kokoavat kaikki maanpiirin kuninkaat taisteluun Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.
Three filthy frog-like spirits were sent from Nicaea in 325 to conquer the whole world (οικουμενη/oikoumene), for there was the first ecumenical (οικοθμενη/oikoumene) ecclesiastical synod. The Greek word "inhabited world" οικουμενη/oikoumene occurs in the verse Rev. 16: 14, with three filthy demonic spirits. They will gather all the kings of the earth into battle on the great day of God, the Almighty,
Kolminaisuusoppi on "lohikäärmeen" eli Lucifer- Saatanan opetus jumaluudesta, joka kumoaa Kaikkivaltiaan Jumalan ilmoituksen. Kolminaisuuoppi on "pedon" eli uskonnollis-poliittisen vallan, Roomalais-katolista kirkkoa hallitsevan paaviuden, tärkein oppi. Rooman kirkko (haureus/portto) on onnistunut levittämään oppinsa protestanttisiin seurakuntiin, ja niinpä nykyisin "kolme saastaista henkeä" lähtee myös "väärän profeetan" suusta.
The doctrine of the Trinity is the teaching of the" dragon", or Lucifer-Satan, about divinity, which overturns the information of Almighty God. The Trinity is the most important doctrine of the "beast", that is, of religious-political power, the papacy that dominates the Roman Catholic Church. The Church of Rome (fornication/harlot) has succeeded in spreading its teachings even to the Protestant churches, and so today "the three unclean spirits" are coming also from the mouth of the "false prophet"
Pyhää Kolminaisuutta perustellaan pahan kolminaisuuden vastaparina ja viitataan jakeisiin Ilm. 16: 13, 14. Tällainen opetus on juuri Saatanan syötti ja ansa, sillä tällä tavalla hän haluaa ihmisten uskovan, eikä Raamatun ilmoitusta siitä, että Jumala on YKSI ja AINOA (5. Moos. 6: 4; Joh. 17: 3; Room. 3: 30; Jaak. 2: 19; Juuda 25.
The Holy Trinity is justified as the counterpart of the evil trinity and is referred to Rev. 16: 13, 14. Such a teaching is precisely the bait and snare of Satan, for in this way he wants people to believe, not the Biblical information that God is ONE and ONLY (Deut. 6: 4; John 17: 3; Rom. 3: 30; James 2: 19; Jude 25).
Kain lähti kulkemaan Eedenistä ITÄÄN ja rakensi sinne ensimmäisen kaupungin. Nimrod jatkoi samaan suuntaan rakentaen useita kaupunkeja. Eufrat-virta (Ilm. 16: 12) merkitsee itärajaa, ja kun virta kuivuu, tie avautuu kainilaisille kuninkaille maailman valloitukseen pakanallisten oppiensa kanssa. Kyllä Idässä oppeja ja kuninkaita riittää! Aabraham, uskon isä, johdettiin pois idästä.
Cain went eastward from Eden, and built there the first city. Nimrod continued in the same direction, building several cities. The stream of the Euphrates (Rev. 16: 12) means the eastern boundary, and as the stream dries, the way opens for the Cainite kings to conquer the world with their pagan doctrines. Yes there are enough doctrines and kings in the East! Abraham, the father of faith, was led away from the east.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti