sunnuntai 22. maaliskuuta 2020

Saatanallinen hanke * A satanic project

Uutiset uhrialttarin rakentamisesta Jerusalemin Temppelivuorelle ja vielä enemmän uutiset 3. temppelin rakentamisesta sinne kuulostavat minusta suurelta Paholaisen petokselta!
Minkä ihmeen tähden eläinuhreja vielä ristin jälkeen tarvittaisiin? "Onhan meidän pääsiäislampaamme" Jeshua Messias jo "teurastettu" (1. Kor. 5: 7)!

The news of building an altar on the Temple Mount in Jerusalem, and even more the news of building the 3rd temple there, sound to me like the great deception of Devil! Why on earth animal sacrifices still be needed after the cross? After all, our passover, Yeshua (1. Cor. 5: 7), is sacrificed for us!

Eräänä perusteluna 3. temppelin rakentamiselle on esitetty Danielin kirjan 9. luvun viimeistä jaetta (27). Sen perusteella järkeillään, että jos uhraaminen on "lakkautettu", niin ennen sitä se on pitänyt jossakin vaiheessa aloittaa. Ja ajatellaan, että 3. temppeli uhrijärjestelmineen olisi sopiva ratkaisu.

One of the arguments for the building the 3rd temple is the last verse (27) of the 9th chapter of Daniel. It makes some kind of sense that if the sacrifices have been ceased, it must first begin at some point. And it's claimed that the the 3rd temple with its sacrificial systems would mean that.

Pohjana tälläiselle oudolle Danielin kirjan 9. luvun aikaprofetian tulkinnalle lienee ajatus, että 70 vuosiviikon viimeinen vuosiviikko tapahtuisi myöhemmin kuin kaikki muut 69 vuosiviikkoa. Mutta sehän on täysin järjetön tulkinta!

The basis for this strange interpretation of Daniel's time prophecy is probably the idea that the last week of the 70 weeks would be later than the other 69 weeks. But that makes no sense!

Ryhtymättä nyt peruteellisemmin selvittämään 70 vuosiviikkoa totean, että se on Danielin kertoman mukaan yksi kokonaisuus joka alkaa pisteesta A ja loppuu pisteeseen B. Daniel jakoi 70 vuosiviikon aikajakson kolmeen osaan (70 = 7 + 62 +1), jotka seurasivat toinen toistaan ilman minkäänlaisia katkoja tai viiveitä.  Ensimmäinen osa/jakso, 7 vuosiviikkoa eli 49 kirjaimellista vuotta, alkoi Artaxerxes I:n (464 - 424 eKr.) 7. hallitusvuodesta, joka on vuosi  457 eKr. Tuolloin Artaxerxes I antoi määräyksen Jerusalemin jälleen rakentamisesta. Tämän seurauksena myös joukko pakkosiirtolaisia palasi Esran johdolla takaisin Jerusalemiin (Esra 7: 7).

Without going into more detail about the 70 weeks now, I would say that this is, according to Daniel, one entity that begins at point A and ends at point B. Daniel divided the 70-week period into three parts (70 = 7 + 62 + 1), that followed each other without any interruptions or delays. The first part/period, 7 weeks or 49 literal years, began with Artaxerxes I (464 - 424 BC), the 7th year of his government, 457BC. At that time Artaxerxes I ordered the rebuilding of Jerusalem. As a result, a group of the exiles returned to Jerusalem under the leadership of Esra (Ezra 7: 7).

Uusi temppeli, Serubbaalin temppeli, oli valmistunut jo vuonna 515 eKr., aikaisemmin Babylonista palanneiden pakkosiirtolaisten toimesta. Joten seuraavat 49 vuotta (7 vuosiviikon jakso) kuluivat Jerusalemin kaupungin rakentamisessa. Profeetta Malakia toimi Juudassa vuoden 425 eKr. paikkeilla, joten hänen kirjansa valottaa jonkin verran omalta osaltaan aikaa, joka sisältyy tuohon 7 vuosiviikkoon  (457 - 408 eKr.)

The new temple, the temple of Zerubbabel, had already been completed in 515 BC by the exiles returning earlier from Babylon. So the next 49 years (the period of the 7 weeks) were spent rebuilding the city of Jerusalem. The Prophet Malachi was active in Judah around 425 BC, so his book sheds some light on the time including that 7-week period (457 - 408 BC).

Mitä tapahtui sitten seuranneiden 434 vuoden eli 62 vuosiviikon aikana, sitä kaikkea ei Raamatussa kerrota. Mutta tuon aikajakson lopulla syntyi ennustettu Messias vuonna 3 eKr.
62 vuosiviikkoa päättyi vuoteen 26/27 jKr. Tuolloin Jeshua oli Johanneksen kastettavana Jordanilla, ja silloin "kaikkeinpyhin (Jeshua itse) voideltiin" Isän äänen kuuluessa ja Jumalan hengen laskeutuessa Hänen ylleen (Matt. 3: 16, 17). Tästä alkoi Jeshuan julkinen toiminta.

What happened in the 434 years or 62 weeks that followed, all is not told in the Bible. But at the end of that period, the foretold Messiah was born in 3 BC. The 62 weeks end by 26/27AD. At that time, Yeshua was baptised by John on the Jordan, and then "the most holy (Yeshua himself) was anointed" with the Father's voice and the Holy Spirit descending upon Him (Matthew 3: 16, 17). This is where Yeshua's public activities began.

On mahdotonta ajatella, että viimeinen yksi vuosiviikko eli 7 kirjaimellista vuotta voitaisiin irrottaa tässä vaiheessa 70 vuosiviikon aikajaksosta erilleen ja siirtää tuhansia vuosia eteenpäin. Onhan itse Messias ja Hänen toimintansa syntisten pelastamiseksi koko 70 vuosiviikon varsinainen huipennus! Jeshua syntyi 62 vuosiviikon loppupuoliskolla, ja Hänen toimintansa jatkui viimeisen vuosiviikon eli 7 kirjaimellisen vuoden puoleen väliin saakka.

It's inconceivable to think that one week, 7 literal years, could at this point be separated from the 70-week period and carried forward for thousand of years. After all, the actual culmination of the 70 weeks is the Messiah Himself and His mission to save sinners! Yeshua was born in the latter half of the 62 weeks, and His mission continued until the middle of the last week or 7 literal years.

Viimeinen vuosiviikko jatkui automaattisesti 62 vuosiviikon jälkeen, samoin kuin Jeshuan missio jatkui Jordanin jälkeen. Kolmen vuoden ajan Jeshua kulki kansan joukossa tehden hyvää, siunaten lapsia, parantaen kaikenlaisia sairauksia, opettaen Taivasten valtakunnan sanomaa, nuhdellen kansan hairahtuneita johtajia, rohkaisten, nostaen ja auttaen ihmisiä pois synnin tieltä. Kuitenkin noiden kolmen tiiviin toimintavuoden jälkeen kansa vaati Jeshuaa ristiinnaulittavaksi. 

The final week continued automatically after the 62 weeks, just as Yeshua's mission continued after Jordan. For three years, Yeshua walked among the people doing good, blessing children, healing all sorts of illnesses, teaching the message of the Heavenly Kingdom, rebuking the misguided leaders of the people, encouraging, lifting and helping people out of sin. However, after those three years of activity, the people demanded that Yeshua must be crucified.

Jumala oli tehnyt "liiton" Jeshuassa, ja Jeshua koki liiton "raskauden" viimeisen vuosiviikon "puolessa välissä" (Dan. 9: 27) vuonna 26/27jKr. Vapahtajan ristinkuolema merkitsi "Voidellun tuhoamista" (Dan. 9: 26), mutta myös "pahojen tekojen sovittamista" ja "iankaikkisen vanhurskauden tuomista" (Dan. 9: 24). Voidellun tuhosta eli kuolemasta huolimatta tai pikemminkin siitä johtuen Vapahtajan ylösnousemus "sinetöi synnin" ja "vahvisti sinetillä" (Dan. 9: 24) koko Danielin näyn 70 vuosiviikosta.

God had made a covenant in Yeshua, and Yeshua experienced its heaviness halfway through the last week (Dan. 9: 27) in 26/27 AD. The Saviour's crucifixion meant the destruction of the Anointed (Dan. 9: 26), but it meant also the atonement of evil and eternal righteousness (Dan. 9: 24). In spite of, or rather because of, the Anointed's destruction, or death, the Saviour's resurrection sealed sin a(Dan. 9: 24) and Daniel's whole vision of the 70 weeks.

Koska Vanhan Testamentin temppelipalvelus ja uhrijärjestelmä huipentuivat Golgatan keskimmäisellä ristillä, kaikki niiden symbolit ja vertauskuvat saivat loppua siihen. Antamalla itsensä uhriksi Jeshua "lakkautti teurasuhrin ja ruokauhrin" (Dan. 9: 27). Merkiksi tästä temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti (Matt. 27: 51; Mark. 15: 38; Luuk. 23: 45).

As the Old Testament temple service and sacrificial system culminated on the Middle Cross of Calvary, all their symbols and allegories were then to end. By offering Himself Yeshua ceased the offering (Dan. 9: 27). As a sign of this, the temple curtain was torn from top to bottom (Matthew 27: 51; Mark 15: 38; Luke 23: 45).

Jeshua, Jumalan Karitsa (Joh. 1: 29, 36), on "meidän pääsiäislampaamme, joka on teurastettu" (1. Kor. 5: 7). Hän oli sitä ennen ristiä ja Hän on sitä ristin jälkeen, koska "on mahdotonta, että härkäin ja kauristen veri voisi poistaa syntejä" (Hepr. 10: 4). Siksi Jeshua uhrasi oman verensä ja avasi tien taivaalliseen Kaikkeinpyhimpään, Isän luo, ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen (Hepr. 9: 12). Ja kun Jeshua oli saavuttanut täydellisyyden, Hänestä tuli "iankaikkisen pelastuksen tuoja" "kaikille, jotka ovat Hänelle kuuliaisia" (Hepr. 5: 9) ja jotka uskovat Häneen (Joh. 3: 16). Ja Jumala nimitti Hänet "ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan" (Hepr. 5: 10).

Yeshua, the Lamb of God (John 1: 9, 36), is our passover sacrificed for us (1. Cor. 5: 7). He was our passover before the cross and still after it, because "it is not possible that the blood of bulls and of goats should take way sins" (Hebrew 10: 4). Therefore, Yeshua offered His own blood and opened the way to the heavenly Most Holy place, to the Father, and obtained eternal redemption for us (Hebrew 9: 12). When Yeshua was made perfect, He became the author of eternal salvation unto all them that obey Him (Hebrew 5: 9) and believe in Him (John 3: 16). And God called Him the high priest after the order of Melchisedec (Hebrew 5: 10).

Käykäämme sen tähden "uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan" (Hepr. 4: 16)! Mitään eläinuhreja ei tarvita enää milloinkaan! Kaikki Vanhan Liiton rituaalien ja symbolisten toimitusten uudistamisyritykset ristin jälkeen ovat Saatanan johtamaa pakanuutta ja suurta petosta. Saatana tulee itse tekeytymään"valkeuden enkeliksi" (2. Kor. 11: 14). Kun hän onnistuu rakennuttamaan Jerusalemiin 3. temppelin, totta kai hän ilmestyy sinne vale-kristuksena! Sietää siis varoa näitä asioita, vaikka koko hanke on kääritty kauniiseen uskonnolliseen pakettiin!

Let us therefore come boldly unto the throne of grace, that we may obtain mercy, and find grace to help in time of need (Hebrew 4: 16)! No animal sacrifices are never needed! All attempts to renew the rituals and symbolic ordinances of the Old Covenant after the cross are Satan-led paganism and great deception. Satan himself will pretend to be an angel of light (2: Cor. 11: 14). When he manages to build the 3rd temple in Jerusalem, of course, he will appear there as a False Christ! So beware of these things even though the whole project is wrapped in a beautiful religious package!

Saatana janoaa verta ja verenvuodatusta, sillä hän on murhaaja (Joh. 8: 44). Jumala odottaa kuuliaisuutta (1. Sam. 15: 22). Meidän paraskin kuuliaisuutemme on kyllä riittämätöntä, mutta onneksi pääsiäislampaamme Jeshua on teurastettu puolestamme (Joh. 3: 16; 1. Kor. 5: 7; Hepr. 2: 9). Hän oli Isälle kaikessa kuuliainen kuolemaan saakka (Fil 2: 8). Ylistys Jumalalle ja Karitsalle!

Satan thirsts for blood and bloodshed, because he is a murderer (John 8: 44). God expects obedience (1. Sam. 15: 22). Yet our best obedience is inadequate, but fortunately our passover, Yeshua, is sacrificed for us (John 3: 16; 1. Cor. 5: 7; Hebrew 2: 9). He was obedient to the Father in all things until death (Phil. 2: 8). Praise to God and the Lamb!






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti