Mediassa puhutaan nyt totuuden jälkeisestä ajasta, eikä syyttä. Olemme tulleet aikaan, jolloin valhetta sekoitetaan häpeilemättä totuuteen, ja näin saatua Babylonin sekoitusta jaetaan kansalle informaationa. Ellemme halua itse selvittää, mikä on totta ja mikä valhetta, joudumme välittömästi harhaan. Kohtaamme muunnettua totuutta kaikkialla, jopa paikassa, jonka luulisi olevan totuuden majakka, sillä kirkollisiinkaan julkaisuihin ei ole aina luottamista. Ja taitaapa olla jopa niin, että kirkko on näyttänyt suorastaan mallia valheen opettamisessa. Otetaanpa kaksi esimerkkiä molemmat paavi Benedictus XVI:lta vuosilta 2007 ja 2008.
The media is now talking about the time after the truth and without reason. We have come to a time when lies are shamelessly mixed with truth, and the resulting Babylonian mixture is distributed to the people as information. If we do not want to find out for ourselves what is true and what is a lie, we are immediately misled. We encounter transformed truth everywhere, even in a place that would seem to be a beacon of truth, for even ecclesiastical declarations are not always trusted. And I guess it may even be the case that the church has even shown a model in teaching lies, Let's take two examples, both from Pope Benedict XVI in 2007 and 2008.
"Without the Lord's day, we cannot live, that meeting with the Lord only occurs on the specific day of Sunday, that life does not flourish without Sunday, and that Sunday is a day of rest, of freedom and equality for all the world." (Eucharistic Celebration Homily of Pope Benedict XVI , Saint Stephen's Cathedral, Vienna, Sunday, September 9, 2007.)
"The world has greater need of hope for peace, justice and freedom, which can never be delivered without obedience to the law of God [Sunday holiness]."
(Video-Message of the Pope Benedict XVI to Catholics and People of the United States of America on the Occasion of the Upcoming Apostolic Journey, April 15-21, 2008.)
Tällaiset paavien lausunnot eivät ole ainutkertaisia, eivätkä nämä lainaukset niistä ensimmäisiä, sillä paavinistuimen näkökanta on ollut alusta alkaen, että sunnuntai on Herran päivä, ja Jumalan laki edellyttää sunnuntain pyhittämistä.
Such statements by the popes are not unique, and the above quotations are not the first of them, for the view of the papacy from the beginning has been that Sunday is the day of the Lord, and the Law of God requires the sanctification of Sunday.
Mutta jokainen, joka on tutkinut itse Raamattua, tietää, että näin asia ei suinkaan ole! On siis kysyttävä, mikä Herra ja mikä Jumala paavinistuinta johtaa ja hallitsee!
But anyone who has studied the Bible by himself/herself knows that this is by no means the case! So the question is, which Lord and which God leads and rules the papacy!
Kun apostoli Johannes sai Patmoksella näkynsä, hän kirjoitti siitä "minä olin hengessä Herran päivänä" (Ilm. 1: 10). Ottaen huomioon Johanneksen ajan tapahtumat (mm. Jeshuan ylösnousemus) ja koko Ilmestyskirjan sanoman (lopunaikaa koskevat näyt), on loogista ajatella, että Johannes viittasi joko siihen kirjaimelliseen aamuun, jolloin enekelit sanoivat haudalle tulleille naisille:"Miksi te etsitte elävää kuolleitten joukosta?" (Luuk. 24: 5) tai siihen Vanhassa Testamentissa ennustettuun ajanjaksoon (Joel 1: 15; 2: 31; Aam. 5: 20; Ob. 15; Sef. 1: 7, 14; 14: 2; Mal, 4: 4), joka käsittää Jeshuan paluun ja elämän ylösnousemuksen, tuhannen vuoden jakson (jolloin Saatana on sidottuna, kaikki jumalattomat kuolleina ja pyhät tutkimassa Jumalan kirjoja ja päättämässä lopullisesta tuomiosta) sekä Jeshuan ja pyhien laskeutumisen Uuden Jerusalemin kanssa alas, tuomion ylösnousemuksen eli jumalattomien herättämisen (Joh. 5: 29), Saatanan vapauttamisen, viimeisen tuomion, jumalattomien viimeisen hyökkäyksen Jumalaa, Karitsaa ja pyhiä vastaan ja pahuuden joukkojen tuhon.
When the Apostle John saw his vision on Patmos, he wrote of it "I was in the spirit on the Lord's day" (Rev. 1: 10). Considering the events of John's day (the resurrection of Yeshua) and the message of the whole Book of Revelation (end-time visions) it is logical to think that John referred either to the literal morning when the angels said to the women who came to the tomb"Why seek ye the living among the dead" (Luke 24: 5), or to the period of time predicted in the Old Testament (Joe 1: 15; 2: 31; Amos 5: 20; Ob. 15; Seph. 1: 7, 14; 14: 1; Mal. 4: 4), which includes the return of Yeshua and the resurrection of life, the thousand-year period (when Satan is pound, all the wicked are dead and the saints are studying God's books and deciding the final judgment) and the descent of Yeshua and the saints with New Jerusalem, the resurrection of the wicked (John 5: 29), the deliverance of Satan, the final judgment, the last attack of the wicked against God, the Lamb and the saints and the destruction of evil forces.
Nämä kaksi vaihtoehtoa ovat ilmeisiä tulkintoja "Herran päivälle", ja varsinkin jälkimmäinen vaihtoehto on kaikkein loogisin tulkinta Ilmestyskirjan sanoman pohjalta. Mutta paavit väittävät, että "Herran päivä" tarkoittaa sunnuntaita ja sen pyhittämistä sapatin sijaan.
These two options are obvious interpretations of "the Lord's day", and the latter option is particularly the most logical on the basis of the message of Revelation. But the popes claim that "the Lord's day" means Sunday and that we must keep it holy instead of Sabbath.
Tällainen paavillinen väitös on kirjattu suomalaisen vuoden 1992 raamatunkäännöksen loppuun - Raamatun ajanlasku ja juhla-ajat/Uusi Testamentti: "Herran päivä sunnuntai (Ilm. 1: 10)".
Such a papal claim is written in the end of the Finnish Bible 1992: the Lord's day Sunday (Rev. 1: 10).
Muistan vieläkin oman reaktioni, kun näin tuon selityksen ensimmäisen kerran juuri hankkimassani uudessa raamatunkäännöksessä. Mutta olin onnellisen tietämätön siitä, ettei tuo suinkaan ollut ensimmäinen törkeys Raamatun kansien sisällä. Nimittäin jo vuoden 1776 käännöksessä lukee: "Minä olin hengessä yhtenä sunnuntaina", ja vieläkin aikaisemmin ilmestyneessä ensimmäisessä suomenkielisessä Raamatussa, Bibliassa, vuodelta 1642 on sama teksti hieman vanhemmalla suomella "Minä olin hengesä yhtenä sunnundaina."
I still remember my reaction when I saw that explanation in the new Bible version I just got. But I was happily unaware of that this lie was by no means the first outrage within the covers of the Bible. Already in the Bible translation 1776 it reads: I was in the Spirit one Sunday, and also the first Finnish Bible published in 1642 has the same words.
Kun siis paavi arvovaltaisesti väittää, että sunnuntai on Herran päivä, se sapatti, jonka pyhittämistä Jumalan laissa muistutetaan, on kysyttävä, mistä Herrasta ja mistä Jumalasta on oikein kysymys!
So when the pope authoritatively claims that Sunday is the day of the Lord, the Sabbath, reminded in God's law to be observed, we must ask what Lord and what God is really in question!
HERRA:
Sana "Herra" esiintyy Uudessa Testamentissa laskujeni mukaan 669 kertaa, joista 195 tapauksessa se on johdettu tetragrammista יהוה, ja kysymyksessä on silloin yleensä lainaus Vanhasta Testamentista. Mutta 474 jakeessa Herra-sanaa vastaa heprean אדון (adon).
Opetuslapset puhuttelivat Jeshuaa nimellä "Herra", joka on hepreaksi אדון adon -> adonai = minun Herrani, ja arameaksi מר mar ->mari = minun Herrani, maran = meidän Herramme.
LORD:
The word "Lord" appears in the New Testament 669 times, according to my calculation, of which in 195 cases it is derived from the Tetragrammaton יהוה, and it is usually then a quotation from the Old Testament. But in 474 verses, the word "Lord" corresponds the Hebrew word אדון (adon).
The disciples called Yeshua "Lord", in Hebrew אדון adon -> adny = my Lord, and in Aramaic מר mar -> mari = my Lord, maran = our Lord.
KAKSI JAETTA UT:STA:
1. Ilmestyskirjan 1: 10 hepreaksi:
ותהי עלי רוח ביום האדון ואשמע אחרי קול גדול כקול שופר
Jom ha-adon = Herran päivä ====> Kun kerran Jeshua on
Herra eli Adon, silloin Herran päivä =
Jeshuan päivä
Herra eli Adon, silloin Herran päivä =
Jeshuan päivä
2. Jeshua sanoi olevansa Sapatin Herra (Matt. 12: 8; Mark. 2:
28; Luuk. 6: 5).
28; Luuk. 6: 5).
Mark. 2: 28 hepreaksi:
לכן אדון בן האדם גם לשבת
Kun Jeshua sanoo olevansa adon le-shabat eli sapatin
Herra, on selvää, että sapatti on silloin
Herra, on selvää, että sapatti on silloin
Herran päivä eli Jeshuan päivä.
Tuossa Markuksen tekstissä on hauskasti pieni sana גם (gam) = myös, Jeshua on siis sapatinkin Herra, eikä ainoastaan opetuslastensa Herra.
Kun Jeshua on Sapatin Herra, Hän ei ole silloin sunnuntain Herra, eikä sunnuntai ole hänen päivänsä!
TWO VERSES FROM THE NEW TESTAMENT:
1. Rev. 1: 19 in Hebrew
ותהי עלי רוח ביום האדון ואשמע אחרי קול גדול בקןל שןפר
Jom ha-adon = the Lord's day ====> When Yeshua is the
Lord or Adon, then the Lord's day =
Yeshua's day
2. Yeshua said He is the Lord of the Sabbath (Matthew 12: 8;
Mark2: 28; Luke 6: 5)
Mark 2: 28 in Hebrew:
לכן אדון בן האדם גם לשבת
When Yeshua says He is adon le-shabat or the Lord of
the Sabbath, it is clear that the Sabbath
Jom ha-adon = the Lord's day ====> When Yeshua is the
Lord or Adon, then the Lord's day =
Yeshua's day
2. Yeshua said He is the Lord of the Sabbath (Matthew 12: 8;
Mark2: 28; Luke 6: 5)
Mark 2: 28 in Hebrew:
לכן אדון בן האדם גם לשבת
When Yeshua says He is adon le-shabat or the Lord of
the Sabbath, it is clear that the Sabbath
There is a little word in Mark, גם gam meaning "also", so Yeshua is also the Lord of the Sabbath, not only the Lord of the disciples.
When Yeshua is the Lord of the Sabbath, he is not then the Lord of Sunday, and Sunday is not His day!
ADONAI ja LAKI:
Jeshuan eli ADONAIN suhde Jumalan lakiin tulee varsin selväksi evankeliumeissa.
Matt. 5: 17, 18: "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennen kuin kaikki on tapahtunut."
Jaakob, Jeshuan veli, sanoo laista ja sen rikkomisesta näin:
"Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, on syypää kaikissa kohdissa" (Jaak. 2: 10).
ADNY and the LAW:
The relationship of Yeshua, ADNY, to the law of God becomes quite clear in the gospels.
Matthew. 5: 17, 18: "Think not that I am come to destroy the law, or the prophets: I am not come to destroy, but to fulfil. For verily I say unto you, Till heaven and earth pass, one jot or one tittle shall in no wise pass from the law, till all be fulfilled."
James, Yeshua's brother, says of the law and its transgression:
"For whosoever shall keep the whole law, and yet offend in one point, he is guilty of all" (James. 2: 10).
JUMALA ja LAKI:
Jumala on muuttumaton, ja sellaiset ovat myös Hänen sanansa ja käskynsä. Kaikki muutokset, mitä on tehty Kymmenen käskyn lakiin (2. Moos. 20: 2 - 17; 5. Moos. 5: 6 - 21) , on ihmisten tekemiä. Decalogista on poistettu toinen käsky kokonaan, minkä seurauksena seuraavien käskyjen numerointi on muuttunut, ja kymmenluvun säilyttämiseksi viimeinen käsky on jaettu kahtia. Lisäksi sapatti-käskyä on typistetty kovalla kädellä.
GOD and the LAW:
God is unchanging, and so are His words and commandments. all changes that have been made to the law of the Ten Commandments (Ex. 20: 2 - 17; Deut. 5: 6 - 21) are manmade. The second commandment has been completely removed from the Decalogy, as a result of which the numbering of the following commands has been changed, and the last command has been divided in two. In addition, the Sabbath commandment has been truncated with a hard hand.
TETRAGRAMMI ja HERRA:
Olen kirjoittanut tetragrammista vaikka kuinka paljon, mutta tässä yhteydessä on pakko kysyä, jos sunnuntai on "Herran päivä", niin kuka silloin on sunnuntain Herra! Totesin juuri edellä, että sunnuntain Herra ei ole ainakaan Jeshua/Adon/Adonai/Mar/Maran. Kuka siis on sunnuntain Herra? Sitä paavi ei ole vielä paljastanut, sillä salailun taakse on helpointa kätkeytyä. Myös nimi בעל Baal merkitsee Herraa. Ainoaksi mahdolliseksi vastaukseksi jäänee nimi יהוה. Mutta siinäpä vasta nimi, joka on täynnä loputonta epäselvyyttä ja muunnettua totuutta, kuten olen yrittänyt kirjoituksissani tuoda esille vuodesta 2008 alkaen.
On selvää, että Saatana ymmärsi suuressa viisaudessaan (Hes. 28: 12), että hänen on syytä kätkeytyä valepukuun ja keksiä itselleen peitenimi, jos mielii onnistua harhauttamaan ihmiset luulemaan häntä Jumalaksi. Eipä taitaisi Käärmeeltä onnistua avoin lähestyminen tyyliin: Hei kaverit, minä ole Saatana, korkein Jumalanne, tässä on käskyni, seuratkaa niitä. Saatanan palvonnassa, satanismissa, tuollainen avoimmuus onnistuu, mutta Saatanan tarkoitus on harhauttaa nekin jotka vilpittömästi etsivät totuutta ja oikeaa Jumalaa. Koska tällaiset henkilöt tutkivat kirjoituksia, Saatana on ovelasti sujauttanut sinnekin omia valheitaan.
TETRAGRAMMATON and the LORD:
I have written very much of the Tetragrammaton, but in this context it's forced to ask, if Sunday is the Lord's day, so who is the Lord of Sunday then! I stated just above that the Lord of Sunday is not at least Yeshua/Adon/Adny/Mar/Maran. So who is the Lord of Sunday? It has not yet been revealed by the pope, as it is easiest to hide behind secrecy. The name בעל Bael means also the "Lord". The only possible answer is probably the name יהוה. But that's only the name which is full of endless confusion and modified truth, as I have tried to bring out in my writings since 2008.
It is clear that Satan understood in his great wisdom (Eze. 28: 12) that he should hide in a disguise and come up with a pseudonym if he wanted to succeed in misleading people into thinking he was God. I don't think that the Snake can succeed in an open approach saying like this: Hi guys, I am Satan, your supreme God, these are my commandments, follow them. In Satan worship, Satanism, such openness succeeds, but the purpose of the Satan is to deceive even those who sincerely seek the truth and the true God. Because such individuals study the scriptures, Satan has cleverly slipped his own lies even in them.
****************
https://www.youtube.com/watch?v=8e2Wfdi5aR0&feature=share&fbclid=IwAR30sTlb-oNhxUvzEzsX8-iu_ArLBUjk8WpKKI8E2mdNF2nqqNyH7SPnbSw
Vastaus esittämääni kysymykseen löytyykin tästä:
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/artolehkamo/presidentti-julista-kansallinen-rukouspaiva/
Rukous, joka tuolla videolla näkyy, sisältää alkukielellä sanan יהוה peräti kolme kertaa. Sunnuntain Herra on siis יהוה!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti