lauantai 20. lokakuuta 2018

Pahuuden ruhtinas (osa 5) * The Prince of evil (part 5)

Saatana tulee jatkamaan hillitöntä taisteluaan Jumalaa ja hänen lapsiaan vastaan omaan loppuunsa saakka. Jumalalle kiitos, että sellainenkin asia tulee tapahtumaan! Vanhan Testamentin profeetat tuntevat tuon tapahtuman nimellä "Herran päivä" (Jooel 2: 11, 31; Aam. 5: 20; Ob. 1: 15; Sef. 1: 7, 14, 15; 2: 3; Sak 14: 1; Mal. 4: 5).

Satan will continue his unbridled battle against God and his children up to his own end. Praise to God that even such a thing shall happen sometimes! The prophets of the Old Testament know that event by the name "Lord's day" (Joel 2: 11, 31; Amos 5: 20; ob. 1: 15; Zeph. 1: 7, 14, 15; 2: 3; Zech. 14: 1; Mal. 4: 5).

Myös Pietari on kirjoittanut "Herran päivästä" kuvaten sen kestoa näin: "Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että 'yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä'" (2. Piet 3: 8). Koska Pietari lainaa tässä Mooseksen psalmia (Ps. 90), on selvää, että myös Mooses tunsi käsitteen "Herran päivä".

Peter has also written of "the Lord's day" describing it's duration like this: "But, beloved, be not ignorant of this one thing, that 'one day is with the Lord as a thousand years and a thousand years as one day'" (2. Peter 3: 8). Because Peter quotes here the Psalm of Moses (Ps. 90), it's clear that even Moses knew the concept of "the Lord's day".

Pietari jatkaa tekstiään ja kuvaa seuraavaksi "Herran päivän"odottamista ja sen tapahtumia: "Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen. Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat" (2. Piet. 3: 9, 10).

Peter continues his text and describes then waiting for "the Lord's day" and the events of that day: "The Lord is not slack converning his promise, as some men count slackness; but is lonsuffering to us-ward, not willing that any should perish, but that all should come to repentance. But the day of the Lord will come as a thief in the night; in the which the heavens shall pass away with great noise, and the elements shall melt with fervent heat, the earth also and the works that are therein shall be burned up." (2. Peter 3: 9, 10).

Pietarin opetuksen mukaan:
- "Herran päivä" on poikkeuksellinen aikajakso... 1000 vuotta
- "Herran päivä" tuntuu sitä odottavista viipyvän
- mutta kuitenkin se tulee maailmalle yllätyksenä... niin kuin varkaan tuleminen on aina yllättävä asia (vrt. Matt. 24: 44)
- kuitenkin sen huomaavat, näkevät ja kokevat kaikki maan päällä, sillä "Herran päivänä" tuhoutuu koko maailma

According to Peter's teaching:
- "Lord's day" is an exceptional time period... 1000 years
- "Lord's day seems to be lingering
- but it comes however surprisingly... like a coming of a chief is always a surprise (compare: Matthew 24: 44)
- however everyone on earth shall notice, see and experience it, for the whole world shall be destroyed on "the Lord's day"

"Herran päivä" oli tuttu asia myös apostoli Johannekselle, sillä hänen Ilmestyskirjassa kuvaamat näkynsä liittyvät nimenomaan "Herran päivään" (Ilm. 1: 10). Ilmestyskirjan luvuissa 19 ja 20 Johannes kuvaa asioita, jotka tulevat toteutumaan tuon erikoisen "Herran päivän" alussa ja lopussa sekä sen kestäessä.

"Lord's day" was familiar also to the apostle John, for his visions in the book of Revelation are namely related to "the Lord's day" (Rev. 1: 10). In the chapters 19 and 20 of Revelation John is describing the events, which shall be fulfilled in the beginning and in the end and during that special "Lord's day".

"Herran päivän" tapahtumien alkuun Johannesta kehoitetaan julistamaan autuaiksi kaikki ne, jotka on kutsuttu Karitsan hääaterialle (Ilm. 19: 9). "Herran päivä" alkaa "Yljän saapumisella (Matt. 25: 1 - 13) eli Jeshuan paluulla (Matt. 16: 27, 28; 19: 28; 24: 27, 30, 37, 39; 25: 31; 26: 64; Joh. 14: 1 - 3, Ilm. 19: 11 - 16).

At first in the beginning of the events of "the Lord's day" John was urged to proclaim blessed all those, who are called unto the marriage supper of the Lamb (Rev. 19: 9). "The Lord's day" shall begin with the coming of the Bridegroom (Matthew 25: 1 - 13) or the return of Yeshua (Matthew 16: 27, 28; 19: 28; 24: 27, 30, 37, 39; 25: 31; 26: 64; John 14: 1 - 3; Rev. 19: 11 - 16).

Tuosta kauan odotetusta ja valtavasta tapahtumasta, Jeshuan paluusta, on kirjottanut myös Paavali näin: "Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa" (1. Tess. 4: 16, 17).

Even Paul has written of that long-waited and huge event, Yeshua's coming, like this: "For the Lord himself shall descend from heaven with a shout, with the voice of the archangel, and with the trump of God: and the dead in Christ shall rise first. Then we which are alive and remain shall be caught up together with them in the clouds, to meet the Lord in the air: and so shall we ever be with the Lord" (1. Thess. 4: 16, 17).

"Herran päivä" alkaa siis Jeshuan paluulla, joka ei voi totisesti jäädä keneltäkään näkemättä, huomaamatta eikä kokematta. Maan päällä ollessaan Jeshua puhui kahdesta eri ylösnousemuksesta (Joh. 5: 28, 29).  Jeshuan tullessa "Herran päivä" alkaa "elämän ylösnousemuksella", jolloin "Krsituksessa kuolleet" nousevat ylös haudoistaan. Tapahtuu siis toinen luomisen ihme. Samoin kuin tapahtui luomisviikolla, kun Elohim loi sanallaan koko luomakunnan ja sen kruunuksi ihmisparin, samoin "Herran päivänä" jumalallisen Sanan voima synnyttää Messiaan ylösnousemukseen uskoneet ihmiset uudesti/uudelleen/uusiksi.

Thus "the Lord's day begins with Yeshua's coming, which no-one shall miss, for everybody shall notice, see and experience it. When Yeshua was on the earth he spoke about two different resurrections (John 5: 28, 29). When Yeshua returns "the Lord's day begins with "the resurrection of life", when the dead in Christ/Yeshua shall rise up from their tombs. It's the second miracle of creation. As it happened in the week of creation when Elohim created by his word the whole creation and the human couple as it's crown, in the same way on "the Lord's day" shall the power of the divine Word wake up all those who have believed in the resurrection of the Messiah and make them new creatures.

"Elämän ylösnousemuksen" yhteydessä myös kaikki silloin elossa olevat Jumalan lapset otetaan ylös yhdessä ylösnousseitten pyhien kanssa ja heidän katoavainen ja kuoleva ruumiinsa muutetaan katoamattomaksi ja kuolemattomaksi (1. Kor. 15: 51 - 55). Tuosta hetkestä alkaen pyhät saavat olla aina "Herran kanssa" (1. Tess. 4: 17). Ei siis mikään ihme, että Johannesta kehoitettiin julistamaan heidät autuaiksi eli ikionnellisiksi (Ilm. 19: 9)!

In connection with "the resurrection of life" even all those God's children who are still alive are taken up with the resurrected holy ones and their mortal and corruptible body shall be changed into immortal and incorruptible (1. Cor. 15: 51 - 55). From that moment the holy ones are allowed to be for ever "with the Lord" (1. Thess. 4: 17). Therefore it's not any miracle that John was urged to proclaim them blessed (Rev. 19: 9)!

Nämä ikionnelliset pyhät pääsevät Herransa kanssa taivaan saleihin, jossa heille on valmistettu sijat (Joh. 14: 1 -3) ja valtaistuimet (Ilm. 20: 4). Heidän etuoikeutenaan on istua noille valtaistuimille ja tuomita Mestarinsa kanssa sekä langenneet enkelit että kapinalliset ihmiset (1. Kor. 6: 2, 3). Tuomiovaihe tulee kestämään koko "Herran päivän" ajan eli tuhat vuotta, sillä Johannes on kirjoittanut, että "muut kuolleet eivät vironneet eloon ennen kuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet" (Ilm. 20: 5). Jeshuan mainitsema "tuomion ylösnousemus" (Joh. 5: 28, 29) tapahtuu vasta tuomion valmistuttua tuhannen vuoden eli "Herran päivän" päättyessä.

Those blessed ones are allowed to enter into the halls of heaven, where they shall receive their mansions (John 14: 1 - 3) and thrones (Rev. 20: 4).  Their privilege is to sit on those thrones and judge with their Master all the fallen angels and the rebellious people (1. Cor. 6: 2, 3). The judgment phase will last for the whole "Lord's day" or a thousand years, for John has written "the rest of the dead lived not again until the thousand years were finished" (Rev. 20: 5). "The resurrection of damnation" that Yeshua mentioned (John 5: 28, 29) shall take place only after the judgment has been completed or in the end of "the Lord's day".

Pyhien ollessa taivaassa tilanne maan päällä on se, että kaikki jumalattomat ovat kuolleita... joka ainoa, sillä Pietarin kuvaamasta Jeshuan paluun yhteydessä tapahtuvasta maan tuhoutumisesta ei kukaan selviä hengissä, ei vaikka olisi rakentanut itselleen minkälaisen punkkerin hyvänsä. Kun alkuaineet kuumuudesta hajoavat ja maa kaikkinensa sulaa (2. Piet. 3: 9, 10), tuho tulee olemaan kertakaikkisen täydellinen.

When the holy ones are in heaven the situation on earth is that all the wicked are dead... everyone of them, for as Peter has described the destruction of the earth it's so awful and thorough that no-one can survive... not even with a punch of any kind. When all the elements shall break in heat and everything on the earth shall melt (2. Peter 3: 9, 10), the destruction shall be perfect/absolute.

Jumalattomien ihmisten ruumiita tulee lojumaan tuhoutuneen maan pinnalla, koska kukaan ei tule jäämään henkiin hautaamaan kuolleita. Siksi Johannes näki auringossa seisovan enkelin kutsuvan  kaikkia keskitaivaalla lentäviä lintuja "Jumalan suurelle aterialle" (Ilm. 19: 17, 18, 21).

The bodies of the wicked will lie on the surface of the destroyed earth, because there is no-one who could entomb them. Therefore John saw an angel standing in the sun and calling all the birds that fly in the midst of the sky to "the supper of great God" (Rev. 19: 17, 18, 21).

Ainoat maan päällä liikkuvat olennot ovat "keskitaivaan linnut" ja langenneet enkelit oman johtajansa Saatanan kanssa. Totesin jo aikaisemmassa kirjoituksessani, että Saatanan ja langenneiden enkelien asuinpaikaksi osoitettiin heidän kapinansa jälkeen Maan yläpuolinen avaruus. Luulenpa, että Saatanan joukot pysyttelevät Maan tuhoutumisen jälkeen mieluummin avaruudessa kuin Maassa, koska siellä ei ole ainuttakaan ihmistä heidän seuranaan.

The only creatures that can move on the earth are "the birds of the middle-sky" and the fallen angels with their own leader, Satan. I have already stated in my previous article that Satan and the fallen angels were allowed after their rebellion to live in space over the globe. I dare say that the troops of Satan will prefer to stay in space than on earth, because there is no man as their company.

Kapinan johtajan, Saatanan, osaksi kuitenkin tulee 1000 vuoden vankeus tyhjässä ja autiossa Maassa. Johanneksen mukaan (Ilm. 20: 1 - 3) taivaasta tuleva enkeli sitoo lohikäärmeen/Perkeleen/Saatanan suurilla kahleilla tuhanneksi vuodeksi syvyyteen. "Syvyys" on Maa... samanlainen kuin se oli ennen luomista... "autiona ja tyhjänä" (1. Moos. 1: 2). Saatanalla ei tule olemaan seuraa edes omista joukoistaan.

But Satan, the leader of the rebellion, shall be arrested for a thousand years on the empty and desolate Earth. John has written (Rev. 20: 1 - 3) that an angel from heaven ties the old serpent/the Devil/Satan with a great chain into the bottomless pit. "The bottomless pit" is the Earth... similar as it was before creation... desolate and empty/"without form and void" (Gen. 1: 2). Not anyone of his troops shall be with Satan.

Mahtaako Pahuuden ruhtinas miettiä edes hetken vertaa oman kapinansa järjettömyyttä ja kauheutta! Tuskinpa, sillä kun hänet vapautetaan "Herran päivän" lopussa eli tuhannen vuoden päättyessä, hän on jälleen valmiina villitsemään kansoja (Ilm. 20: 7, 8).

I wonder if the Prince of evil shall use at least a moment to think the perversity of his rebellion! Hardly, for he is ready to deceive the nations immediately when he shall be free after a thousand years or in the end of "the Lord's day" (Rev. 20: 7, 8).

Kun "Tuomion ylösnousemus" tapahtuu samaan aikaan kuin Saatana vapautetaan, hänellä on jälleen vanhat palvelijansa villittävinään, ja heitä on paljon... "kuin meren hiekkaa". Yhdessä he aikovat valloittaa itselleen taivaasta alas laskeutuvan Uuden Jerusalemin, jossa pyhät ovat Herransa kanssa (Ilm. 20: 9a). MUTTA  tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät (Ilm. 20: 9b). Koska tuli kerran kuluttaa heidät, mitään ikuisesti palavaa helvettiä ei jää jäljelle (Mal. 3: 19)! Sen pituinen se! Kiitos, kunnia ja ylistys Jumalalle ja Karitsalle! Uusi Maa ja uusi Taivas saavat alkaa!

When "the resurrection of damnation" takes place at the same time when Satan shall be free, he'll have all his old servants, which he can deceive... and there are many of them... "as the sand of the sea".  Together they are going to conquer the New Jerusalem coming down from heaven with the holy ones and their Lord (Rev. 20: 9a). BUT "the fire came down from God out of heaven, and devoured them" (Rev. 20: 9b). When the fire devoured them, there shall not be any everlasting Hell (Mal. 3: 19)! Happily ever after! Thanks, honour and praise to God and the Lamb! A new Earth and a new Heaven are allowed to begin!





https://www.youtube.com/watch?v=1mNR8FJOhZ4

https://www.youtube.com/watch?v=JH3T6YwwU9s&t=6007s

https://www.youtube.com/watch?v=JH3T6YwwU9s&t=6007s






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti