Those who have created the Trinity are offering us three equal Gods as our religious foundation. They do it very arbitrarily ignoring the information given in the Bible. The information is worth to feed us spiritually like five pieces of bread and two fishes were enough for a large crowd (Matthew 14: 13 - 21; Mark 6: 30 - 44; Luke 9: 10 - 17; John 6: 9 - 15).
Jeshua korosti Isää ainoana tosi Jumalana, ja esitteli itsensä Jumalan lähettiläänä/lähettämänä (Joh. 17: 3). Keräsin kaikki tähän teemaan liittyvät tekstit yhteen ja jouduin hämmästymään niiden määrää. Olinhan toki huomioinut ne aikaisemminkin, mutta nyt kooste korostui minulle todistukseksi. Suurin osa kyseisistä teksteistä löytyy apostoli Johannekselta. Siltä varalta, että joku haluaa tutustua teksteihin, luettelen ne tässä:
Matt. 15: 24; Luuk. 4: 43; Joh. 3: 16, 17, 34; 4: 34; 6: 39; 5: 23, 24, 30, 36, 37, 38; 6: 29, 38, 44, 57; 7: 16, 28, 29, 33; 8: 16, 18, 26, 29, 42; 9: 4; 10: 36, 11: 42; 12: 44, 45, 49; 13: 16; 14: 24; 15: 21; 16: 5; 17: 8, 18, 21, 23, 25; Apt. 3: 26; Room. 8: 3; Gal. 4: 4; 1. Joh. 4: 9, 10, 14.
Jeshua emphasised the Father as the only true God and presented himself as a messenger of God (John 17: 3). I collected all the texts related to this theme and I was amazed at their number. Of course I had taken them into account earlier but now the collection was emphasised to me as a testimony. Most of the texts are found in the writings of the apostle John. In case somebody wants to get to know the texts I list them here:
Matthew. 15: 24; Luke. 4: 43; John 3: 16, 17, 34; 4: 34; 6: 39; 5: 23, 24, 30, 36, 37, 38; 6: 29, 38, 44, 57; 7: 16, 28, 29, 33; 8: 16, 18, 26, 29, 42; 9: 4; 10: 36, 11: 42; 12: 44, 45, 49; 13: 16; 14: 24; 15: 21; 16: 5; 17: 8, 18, 21, 23, 25; Acts. 3: 26; Rom. 8: 3; Gal. 4: 4; 1. John 4: 9, 10, 14.
Kun Isä on lähettäjä ja Poika on lähetetty/lähettiläs, tai niin kuin Jeshua asian ilmaisi; kun Poika on palvelija ja Isä hänen herransa (Joh. 13: 16), ei heidän arvoa ja asemaa voi mitenkään rinnastaa samankaltaiseksi tai tasavertaiseksi.
When the Father is the one who sends and the Son is a messenger, whom the Father sends or as Jeshua said; when the Son is a servant and the Father his lord (John 13: 16), the title and status of them can't be said similar or equal.
In his mission, the Son is completely dependent on the will of his Father, for the words, acts, doctrine and testimony are Father's words, acts, doctrine and testimony. The perfect obedience of the Son guaranteed that the Father was continually with the Son and heard his Son in every situation.
Koska Jumala on Henki (Joh. 4: 24), jonka ääntä kukaan ei ole koskaan kuullut eikä ainoakaan nähnyt hänen muotoansa (Joh. 1: 18; 5: 37), eikä tule näkemään (1. Tim. 6: 16), tarvittiin "syntisen lihan kaltaisuuteen" (Room. 8: 3) tullut "ihminen, Jeshua Messias" (1. Tim. 2: 5) ilmoittamaan Jumalan tahtoa maailmalle ja luomaan yhteys Jumalan ja häneen uskovien ihmisten välille (Joh. 17: 21, 23, 25). Pojan täydellisesti suorittama lähetystehtävä merkitsee sitä, että jokainen joka on nähnyt Pojan (fyysisin tai hengellisin silmin) on itse asiassa saanut nähdä Isän (Joh. 12: 45).
Because God is a Spirit (John 4: 24) whose voice no-one has at any time heard and ever seen his shape (John 1: 18; 5: 37) and will not ever see (1. Tim. 6: 16) "the man, Jeshua Messiah" (1. Tim. 2: 5) was needed to come in "sinful flesh" (Rom. 8: 3) and inform God's will to the world and and create a connection between God and his believers (John 17: 21, 23, 25). The perfect mission of the Son actually means that everyone who has seen the Son (with his physical or spiritual eyes) has seen the Father (John 12: 45).
Pojan lähettäminen maailman Vapahtajaksi (1. Joh. 4: 14) on varsinainen RAKKAUDEN ilmestys (1. Joh. 4: 9, 10). Poika on juuri oikea Lähettiläs, koska hän on ainoa, joka on nähnyt Isän (Joh. 6: 46) ja lähtenyt Isästä (Joh. 7: 28, 29; 8: 42).
Sending the Son to the Saviour of the world is the true revelation of LOVE (1. John 4: 9, 19). The Son is just the right messenger, for he is the only one who has sawn the Father (John 6: 46) and he is from him (John 7: 28, 29; 8: 42).
Pojan lähetystyön merkitys ja ansiot tulevat esiin "elämän ylösnousemuksessa" (Joh. 5: 29), kun hänen äänensä herättää vanhurskaat kuolleet (1. Tess. 4: 16). Silloin toteutuu hänen Lähettäjänsä tahto lopullisesti (Joh. 6: 38, 44). Se hetki merkitsee kuoleman kukistumista.
The meaning and the merit of the Son's mission will come forth with "the resurrection of life" (Joh. 5: 29), when his voice shall raise the righteous dead (1. Thess. 4: 16). The will of his Sender will ultimately be fulfilled then (John 6: 38, 44). That moment will mean the end of death.
Samoin kuin maalliset lähettiläät toimivat aina lähettäjänsä nimissä, aivan samoin Jeshua toimi Isänsä nimessä (Joh. 5: 43). Kun Jumalan laatima aika/aikataulu täyttyi (Mark. 1: 15) Jeshua syntyi täyttämään tehtäväänsä Isän Lähettiläänä. Tehtävän suorittamiseen oli annettu ennalta määrätty aika (Joh. 7: 33), ja kun tehtävä oli suoritettu Lähettiläs palasi Lähettäjänsä luo (Joh. 16: 5).
Like the earthly messengers always work in the names of their sender even so Jeshua acted in the name of his Father (John 5: 43). When the time was fulfilled after God's will (Mark 1: 15), Jeshua was born to fulfill his mission as the Messenger of the Father. There was a predetermined time for the task (John 7: 33), and when it was completed the Messenger returned to his Sender (John 16: 5).
Kun Jumalan laatima pelastussuunnitelma saavuttaa kerran lopullisen päätepisteensä kuoleman kukistuessa, itse kuoleman voittanut Lähettiläs, Jeshua Messias, alistetaan Isän valtaan, ja Jumala (YKSI AINOA JUMALA) tulee hallitsemaan kaikkea (1. Kor. 15: 25 - 28).
When God's salvation plan shall once reach to it's final end and when death shall eternally be ended, then Jeshua Messiash, the Messenger who won death, shall be subject unto the Father, and God (ONE GOD ALONE) shall reign everything... and "be all in all" (1. Cor. 15: 25 - 28).
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti