lauantai 14. toukokuuta 2022

Jumalallinen viesti ja signeeraus * Divine message and signature

Kevät etenee tänä vuonna hitaasti. Mutta siitä on se ilo, että ehtii paremmin huomata kaikki luonnon ihmeet. Luonto pursuaa yltäkylläisesti kauneutta, ja Luojan töistä voi iloita vielä tänäänkin yli 6000 vuotta luomisen jälkeen. Luonnossa on paljon kauneutta huolimatta siitä, että se on kärsinyt ihmisten piittaamattomasta ja luontoa kuluttavasta elämäntavasta.

Spring is progressing slowly this year. But it is a joy that you have time to notice all the wonders of nature. Nature abounds in beauty, and the work of the Creator can still be enjoyed more than 6,000 years after its creation. There is a lot of beauty in nature despite the fact that it has suffered from people’s careless and nature-consuming lifestyles.

Kauneudesta tavataan sanoa, että kauneus on katsojan silmässä. Mutta kyllä se taitaa ennemmin olla kultaisessa leikkauksessa, kultaisessa suhteessa, jonka avulla Luoja on mitoittanut luomistöitään. Estetiikka on filosofiaa, joka tutkii kauneutta. Myös ihminen pyrkii tietoisesti rakentamaan kauneutta arkkitehtuurissa, taiteessa ja musiikissa. Matematiikka paljastaa kauneuden anatomian. Luonnon kauneuteen kätkeytyvä kultainen leikkaus on viesti Luojalta.

It is said of beauty that beauty is in the eye of the beholder. But yes, it seems to be more in the golden ratio by which the Creator has dimensioned his creations. Aesthetics is a philosophy that explores beauty. Man also consciously strives to build beauty in architecture, art and music. Mathematics reveals the anatomy of beauty. The golden ratio hidden in the beauty of nature is a message from the Creator. 

Kultainen leikkaus on matemaattinen käsite, ja sillä tarkoitetaan janan jakamista kahteen osaan niin, että lyhyemmän osan suhde pidempään osaan on sama kuin pidemmän osan suhde koko janaan. Tällöin   jaettujen osien suhde toisiinsa on joko 1 : 0,618 tai 1,618 : 1. 

The golden ratio is a mathematical concept and refers to the division of a segment into two parts so that the ratio of the shorter portion to the longer portion is the same as the ratio of the longer portion to the entire segment. In this case, the ratio of the divided parts to each other is either 1: 0,618 or 1,618: 1.

Luonnossa löytyy lukemattomia hyviä esimerkkejä kultaisesta leikkauksesta. Minua itseäni ihastuttaa kenties kaikkein eniten saniaisen keväiset lehtisykeröt. Niitä on pakko kuvata joka kevät!

There are countlessly good examples of golden ratio in nature. I myself am perhaps most impressed by the fern’s spring leaf bumps. They have to be filmed every spring!





Italialainen matemaatikko Leonardo Pisano (1170 - 1250), joka tunnetaan kenties paremmin yhdellä lempinimistään, Filius Fibonacci, huomasi tiettyjen kokonaislukujen yhteyden kultaiseen leikkaukseen. Hän järjesti kyseiset luvut jonoon, jonka alku näyttää tällaiselta: 0 - 1 - 1 - 2 - 3 - 5 - 8 - 13 - 21 - 34 - 55 - 89 - 144 - 233 - 377 - 610 - 987 - 1597 jne... seuraava luku on aina kahden edellisen luvun summa. Voit jatkaa niin pitkälle, kuin huvittaa.

The Italian mathematician Leonardo Pisano (1170 - 1250), perhaps better known by one of his nicknames, Filius Fibonacci, noticed the connection of certain integers to the golden ratio. He arranged these numbers in a sequence and the beginning looks like this: 0 - 1 - 1 - 2 - 3 - 5 - 8 - 13 - 21 - 34 - 55 - 89 - 144 - 233 - 377 - 610 - 987 - 1597 etc ... the next number is always the sum of the previous two numbers. You can go as far as you like.

Fibonaccin lukujono lähenee kultaista leikkausta, koska kahden peräkkäisen luvun suhde on sitä lähempänä kultaista leikkausta, mitä pidemmälle lukujonossa edetään. Kokeile vaikka itse. Ihan hauska juttu!

The Fibonacci sequence is approaching the golden ratio, because the ratio of two consecutive numbers is closer to the golden ratio the further the sequence is progressed. Try it for yourself. Pretty funny thing!

Tarkastaessani Fibonaccin lukujonon yksiköiden suhteita toisiinsa havahduin tajuamaan, että aivan jonon alussa on upea jumalallinen testamentti ja signeeraus. Lukuihin sisältyy viestejä, koska kirjaimet ovat myös lukuja. Se, mitä noissa luvuissa lukee, paljastuu Raamatun ja heprean kielen kautta. 

As I examined the relationships of the units in the Fibonacci sequence, I woke up to realise that there is a wonderful divine testament and signature at the very beginning of the sequence. The numbers include messages because the consonants mean numbers, too. What is read in those numbers is revealed through the Bible and the Hebrew language.


Lukujonon alkuosa: 

0 - 1 - 1 - 2 - 3 - 5 - 8 - 13 - 21

The beginning of the sequence:

0 - 1 - 1 - 2 - 3 - 5 - 8 - 13 - 21


0

Nolla ei esiinny Vanhassa Testamentissa lainkaan, mutta sitä vastaa kieltosana לא lo, "ei, älä, et saa, ettei". Nollalla ei ole arvoa, ja yksin esiintyvä nolla merkitsee tyhjää/olematonta, mutta toisen numeron perässä, se moninkertaistaa edellä olevan luvun (1 - 10 - 100 - 1000 jne.).

Nollaan liittyvät oheismerkitykset/mielleyhtymät ns. konnotaatiot viittavat yleensä hyödyttömyyteen, mitättömyyteen, ponnistuksen ja palkinnon puutteeseen. Hengellisessä elämässä, syntinen ihminen voi kuitenkin asettua Jeeshuan ’taakse' ja tukeutua Hänen täydellisyyteensä. Silloin Isä-Jumala ottaa hänet vastaan ja lukee Poikansa ansiot syntinsä tunnustavan ihmisen hyväksi ja kuittaa hänen tappionsa nollaksi.

Heprean kielessä tyhjä ei ole tyhjää, sillä kun kieltosanan לא lo konsonantit vaihdetaan päinvastaiseen järjestykseen, syntyy sana אל el, Jumala. Nolla paljastaa siis, mitä tyhjyyden kätköissä ja tuntemattomuudessa on. Siellä on itse Jumala, mahtava אלהים elohim, VALTAVA Voima! 

Nolla edustaa iankaikkisuutta ja rajattomuutta (ympyrän kehä jatkuu), tai jotakin sellaista, jolla on suuri potentiaali. Koska Jumala itse täyttää tyhjyyden, Hän on myös kykenevä kutsumaan kaikki luomistekonsa ilmestymään tyhjyydestä esiin. 

Juuri niin tapahtui luomisessa: Jumala sanoi, ja niin tapahtui (Ps. 33: 6, 9). Heprean verbi ברא bara, joka on toinen sana Raamatun ensimmäisessä jakeessa (1. Moos. 1: 1), merkitsee luoda/tehdä olemattomasta oleva.

0

Zero does not appear in the Old Testament at all, but its equivalent is the prohibition word לא lo,"no, do not, you do not get, that". Zero has no value, and a zero that occurs alone means empty/non-existent, but after another number, it multiplies the previous one (1 - 10 - 100 - 1000, etc.).

Zero-related connotations usually refers to uselessness, nullity, lack of effort and reward. In spiritual life, however, a sinful person can stand “behind” Jeshua and rely on His perfection. Then God the Father will receive him and count the merits of his Son for the man who confess his sins, and then God sets his losses at zero.

In the Hebrew language, empty is not empty, for when the consonants of the prohibition word לא lo are changed in the reverse order, the word אל el, God, is born. Zero thus reveals what is in the caches and unknowns of emptiness. There is God Himself, the mighty אלהים Elohim, the ENERMOUS Power!

Zero represents eternity and infinity (the circle continues), or something with great potential. Because God Himself fills the emptiness, He is also able to invite all of His creations to emerge from emptiness. 

This is exactly what happened in creation: God said, and so it happened (Ps. 33: 6, 9). The Hebrew verb ברא bara, which is the second word in the first verse of the Bible (Gen. 1: 1), means to create/make existing things from non-existent.



1

Tyhjyyden piilosta paljastunut Jumala on yksi. Tämä totuus tulee esille Israelin uskontunnustuksessa, Shemassa (5. Moos. 6: 4). Samaa totuutta julistetaan myös Uudessa Testamentissa Ef. 4: 6; 1. Tim. 2: 5; Jaak. 2: 19; Juuda 25.

Siiteeraan Jeeshuan veljiä Jaakobia ja Juudaa.

”Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein, riivaajatkin sen uskovat ja vapiset.”

”... hänelle ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.”

1

God, revealed from the emptiness, is one. This truth is told in the creed of Israel, Shema (Deut. 6: 4). The same truth is proclaimed in the New Testament in Eph. 4: 6; 1. Tim. 2: 5; James. 2: 19; Jude 25.

I cite the brethren of Jeshua, James and Jude.

“Thou believest that there is one God; thou doest well: the devils also believe, and tremble. ”

“... to the only wise God and our Saviour, be glory and majesty, dominion and power, both now and ever. Amen. ”



1

On mielenkiintoista huomata, että Fibonaccin lukujonossa on peräkkäin kaksi ykköstä! Se vastaa täysin Raamatun ilmoitusta siitä, että yhden Jumalan rinnalla on yksi Herra. 

Paavali luettelee Ef. 4: 6:ssa seitsemän asiaa, joita kutakin on vain yksi: ruumis, henki, toivo, Herra, usko, kaste, Jumala. On siis yksi Jumala ja yksi Herra.

1

It’s amazing to note that there are two ones in a row on the sequence of Fibonacci! It is fully consistent with the biblical revelation that there is one Lord alongside one God.

Paul lists in Eph. 4: 6 seven things, there is only one: body, spirit, hope, Lord, faith, baptism, God. So there is one God and one Lord.



2

Tuntuu suorastaan siltä, että Leonardo Pisano on seurannut Raamatun ilmoitusta rakentaessaan lukujonoaan, mutta se on pelkkää matematiikkaa. Joka tapauksessa Pisano on lukenut ainakin Luonnon Kirjaa, jonka ilmoitusta ihminen ei ole päässyt vääristelemään samalla tavalla kuin kirjoitettua sanaa.

Taivaallisella valtaistuimella on kaksi istujaa: Isä-Jumala ja Poika-Herra. Tästä todistavat seuraavat Uuden Testamentin jakeet: Matt. 22: 44; 26: 64; Mark. 12: 36; 14: 62; 16: 19; Luuk. 20: 42; 22: 69; Ap.t. 2: 25, 34; 7: 55, 56; Room. 8: 34; Ef. 1: 20; Kol. 3: 1; Hepr. 1: 3, 13.

Ihannetapauksessa kaksi heijastaa yhtä. Ja Juuri niin on asian laita Isän ja Pojan välillä. Joh. 10: 30: אני ואבי אחד אנחנו ani ve-avi echad anchenu, minä ja isä (olemme) yksi me.

Avioliiton, Eedenin lahjan, alkuperäinen tarkoitus oli tehdä kahdesta yksi (1. Moos. 2: 24; Matt. 19: 5, 6). Ihmisten omat valinnat vaikuttavat kuitenkin siihen, pääseekö Jumalan alkuperäinen suunnitelma toteutumaan heidän elämässään. 

Ellei Jumalan suunnitelma saa toteutua ja ellei yksilöiden välistä liittoa synny, kaksi (2) merkitsee vastustusta, kapinaa, riitaa, jakautumista, sotaa jne. Kahteen (2) liittyvä kielteinen kohtalo on nähty taivaassa enkelien jakautuessa kahdeksi joukoksi, se on nähty ensimmäisessä perheessä veljessurman muodossa, ja se nähtiin vedenpaisumuksessa kahdeksan ihmisen pelastumisena ja kaikkien muiden hukkumisena. Esimerkkejä löytyy vaikka kuinka paljon.

2

It just feels like Leonardo Pisano has been following the revelation of the Bible when building his sequence, but it’s just math. In any case, Pisano has read at least the Book of Nature, the revelation of which man has not been able to distort in the same way as the written word.

The heavenly throne has two seats: one for the Father (God) and the other for the Son (the Lord). The following verses of the New Testament testify to this: Matt. 22:44; 26:64; Mark 12:36; 14:62; 16:19; Luke 20:42; 22:69; Acts 2:25, 34; 7: 55, 56; Rom. 8:34; Eph. 1:20; Col. 3: 1; Hebr. 1: 3, 13.

Ideally, two reflect one. And so it is between the Father and the Son. John 10: 30: אני ואבי אחד אנחנו ani ve-avi echad anchenu, I and the father (are) one we.

The original purpose of marriage, the gift of Eden, was to make the two one (Gen. 2:24; Matt. 19: 5, 6). However, people’s own choices influence whether God’s original plan can be realised in their lives.

Unless God’s plan is realised and a covenant between individuals is born, two (2) signifies opposition, rebellion, quarrel, division, war, etc. The negative fate of two (2) has been seen in heaven as the angels split in two, it has been seen in the first family between Cain and Abel and in the flood as the salvation of eight men and the drowning of all others. There are many examples.



3

Samalla tavalla kuin kaksi voi heijastaa yhtä, kolme voi heijastaa kahta. Juuri niin on Isän ja Pojan kohdalla. Isän Henki ja Pojan Henki on yksi ja sama Henki, joka sitoo heidät kaksinaisuudeksi, samalla tavoin kuin rakkaus sitoo miehen ja naisen aviopariksi.

Hengen voimasta Jeeshua syntyi ihmiseksi (Luuk. 1: 35). Hengen kautta Jeeshua oli ihmisenä  katkeamattomassa yhteydessä Taivaalliseen Isäänsä ja voitti näin kaikki Saatanan kiusaukset. Pyhänä Henkenä eli Puolustajana (kr. parakletos) Jeeshua lupasi olla omiensa kanssa (Joh. 14: 16, 26; 15: 26; 16: 7; 1. Joh. 2: 1) maailman loppuun asti (Matt. 28: 20).

Henki teki mahdolliseksi Isän ja Pojan saumattoman yhteistyön ja heidän täydellisen onnistumisen siinä pelastusmissiossa, jossa on kolme suurta voittoa: 

1. Jeeshuan synnitön elämä - Hän voitti jokaisen kiusauksen 

2. Jeeshuan sijaiskuolema syntisten puolesta - Hän taipui Isän tahtoon ja joi maljan Isän kädestä 

3. Jeeshuan ylösnousemus - Hän ei jäänyt hautaan, vaan polki rikki Käärmeen pään.

 Näihin kolmeen väkevään voittoon perustuu EVANKELIUMI eli hyvä sanoma!

Luku kolme liitetään uskonnollisessa opetuksessa täysin epäraamatulliseen sanaan ”kolminaisuus”, jonka eteen lisätään vielä valheen korjaamiseksi sana ”pyhä". Missään Raamatussa ei sanota, että Jumala olisi kolme! 

Johannes kirjoittaa kolmesta todistajasta: hengestä, vedestä ja verestä (1. Joh. 5: 7, 8). Jeeshuan antaessa henkensä Golgatan keskimmäisellä ristillä, Hänen rinnastaan vuoti verta ja vettä. Henki, veri ja vesi todistavat Jeeshuan täytetyn työn (Joh. 19: 30) ja Hänen voittonsa Saatanasta.

Kun syntinen ihminen turvautuu Jeeshuan sijaiskuolemaan ja etsii Hänen verensä suojaa ja katumus johtaa hänet mielen- ja elämänmuutokseen (Mark. 1: 4, 5; Luuk. 3: 3 - 8), jonka todistajana on kaste eli vesi, silloin Jumala lahjoittaa hänelle oman pyhän henkensä (Luuk. 3: 11; Ap.t. 7: 14 - 17; 19: 2 ), jota ei helvetin tulikaan voita. Silloin henki, veri ja vesi todistavat Jumalan voimasta luoda ihminen uudelleen omaksi kuvakseen.

Erasmus Rotterdamilainen (1466 - 1536) teki Hengen, veren ja veden todistuksesta kertoviin jakeisiin (Joh. 5: 7, 8) Raamatun törkeimmän lisäyksen kolminaisuusopin tueksi. Väärennös tunnetaan nimellä Comma Johanneum. Onneksi väärennös on poistettu suomalaisesta Raamatusta vuonna 1938, mutta se löytyy edelleen suomalaisesta Bibliasta (1642, 1776) ja englanninkielisestä Kuningas Jaakon käännöksestä (KJV).

3

In the same way that two can reflect one, three can reflect two. This is exactly the case with the Father and the Son. The Spirit of the Father and the Spirit of the Son are one and the same Spirit that binds them into duality, just as love binds a man and a woman into a couple.

By the power of the Spirit, Jeshua was born human (Luke 1:35). Through the Spirit, Jeshua was in unbroken communion with his Heavenly Father and thus overcame all of Satan's temptations. As the Holy Spirit or Advocate or Comforter (Greek: parakletos), Jeshua promised to be with his own (John 14:16, 26; 15: 26; 16: 7; 1 John 2: 1) until the end of the world (Matt. 28:20).

The Spirit enabled the seamless cooperation of the Father and the Son and their complete success in the mission of salvation, which has three great victories:

1.   The sinless life of Jeshua - He overcame every temptation

2.  Jeshua's Substitute Death for Sinners - He bowed to the Father's will and drank a cup from the Father's hand

3.  The Resurrection of Jeshua - He was not left in the tomb, but broke the serpent's head.

The Gospel, or good news, is based on these three mighty victories!

Number three is connected to the completely unbiblical word “trinity” in religious teaching, even preceded by the word “holy” in order to cover up the lie. No Bible text says that God is three!

John writes of three witnesses: the spirit, the water, and the blood (1 John 5: 7, 8). As Jeshua gave his spirit on the middle cross of Calvary, blood and water flowed from His breast. The Spirit, the blood, and the water testify of Jeshua's fulfilled work (John 19:30) and His victory over Satan.

When a sinful man turns to the substitute death of Jeshua and seeks the protection of His blood, and repentance leads him to a change of mind and life (Mark 1: 4, 5; Luke 3: 3 - 8) witnessed by baptism, or water, then God bestows upon him his own holy spirit. (Luke 3:11; Acts 7: 14-17; 19: 2), which was not won by hell’s fire. Then spirit, blood, and water testify of God’s power to recreate man in his own image.

Erasmus of Rotterdam (1466-1536) made the most profound addition to the Bible in the verses telling of the testimony of the Spirit, blood, and water (John 5: 7, 8). The fake is known as the Comma Johanneum. Fortunately, the forgery was removed from the Finnish Bible in 1938, but it is still found in the Finnish Biblia, the oldest Finnish Bible (1642, 1776) and in the English translation of King James (KJV).



5

Isän ja Pojan täydellisessä yhteistyössä suorittaman pelastusoperaation pohjana on mittaamattoman suuri Jumalan armo. Luku viisi liittyy Raamatussa armoon. Armon saanut Nooa mainitaan viidennen kerran 1. Moos. 6: 8:ssa, ja samoin armahdettu Ruut mainitaan viidennen kerran Ruut 2: 2:ssa. Myös Daavid oli armoitettu, ja hänet mainitaan viidennen kerran 1. Sam. 16: 22:ssa.

Kuninkaiden ja pappien voiteluun käytetyssä pyhässä voiteluöljyssä oli viisi ainesosaa (2. Moos. 30: 23 - 25), neljä maustetta oliiviöljyyn sekoitettuina. Samoin pyhässä suitsukkeessa oli viisi ainesosaa, mutta siinä neljä maustetta oli sekoitettu suolaan (2. Moos. 30: 34, 35).

Jumalan Poika on Messias eli Voideltu, ja Hän sai voitelunsa omalta Isältään. Jeeshua on Kuningasten Kuningas, Ylipappi ja Tuomari. Mutta ennen korotusta Hänen täytyi alentua Jumalan Karitsana kulkemaan kärsimysten ja häpeän tie voittaakseen vastustajansa, Perkeleen (Joh. 1: 29, 36).

Jumalan armo luetaan jokaisen ihmisen osaksi, joka uskoo Messiaan täydelliseen sovitustekoon (Joh. 3: 16).

5

The perfect mission of salvation carried out in co-operation between the Father and the Son is based on the immeasurably great grace of God. In the Bible, number five is connected with grace. Noah, who has received mercy, is mentioned for the fifth time in Genesis 6: 8, and Ruth, who was pardoned, is also mentioned for the fifth time in Ruth 2: 2. David was also merciful, and he is mentioned for the fifth time in 1 Sam. At 16:22.

The sacred anointing oil used to anoint kings and priests contained five ingredients (Exodus 30: 23-25), four spices mixed with olive oil. Similarly, holy incense had five ingredients, but it had four spices mixed with salt (Ex. 30:34, 35).

The Son of God is the Messiah, or the Anointed One, and He received His anointing from His own Father. Jeshua is King of Kings, High Priest and Judge. But before exaltation, He had to descend as the Lamb of God to walk the path of suffering and shame to defeat His adversary, the Devil (John 1:29, 36).

The grace of God is given to very person who believes in the perfect atonement made by the Messiah (John 3: 16).



8

Raamatussa luku 8 edustaa ylösnousemusta, uutta alkua, uutta elämää, uutta järjestystä. Isän ja Pojan lunastustyö oli pettämätöntä: se alkoi luomisessa ja päättyi ylösnousemuksessa. 

Luomisessa ensimmäisenä päivänä Valkeus erotettiin pimeydestä ja liitettiin Jumalan valkeuteen (1. Moos. 1: 3, 4). Luominen huipentui sapattiin, joka on viikon seitsemäs päivä (1. Moos. 2: 1- 3). Myös lunastus tuli valmiiksi ”totisen Valkeuden” toimesta (Joh. 1: 9) juuri ennen sapattia (Joh. 19: 30; Luuk.23: 52 - 56). 

Luku 8 edustaa ylösnousemuspäivää, uuden viikon alkua, uutta taivasta ja uutta maata.

8

In the Bible, number 8 represents the resurrection, the new beginning, the new life, the new order. The redemptive work of the Father and the Son was infallible: it began in creation and ended in the resurrection.

On the first day of creation, Light was separated from darkness and associated with the light of God (Gen. 1: 3, 4). Creation culminated on the Sabbath, which is the seventh day of the week (Gen. 2: 1-3). The redemption was also completed in the"true Light” (John 1: 9) just before the Sabbath (John 19:30; Luke 23:52-56).

Number 8 represents the Day of Resurrection, the beginning of a new week, the new heaven and the new earth.


13

Maan päällä ollessaan Jeeshua puhui Jumalasta alituisesti nimellä ”ISÄ”. Hän opetti myös omat seuraajansa kutsumaan Jumalaa Isäksi (Matt. 6: 9 - 13; Luuk. 11: 2 - 4). Heprean sana אב av, Isä, on lukuarvoltaan 3, ja sana אבי  avi, Isäni, 13. Sama lukuarvo (13) on myös sanalla אחד echad, yksi, ja sanalla אהבה ahava, rakkaus’. 

Avatkaamme silmämme ja nähkäämme rakastavan Jumalan viesti luonnossa... kaikkialla ympärillämme. Jokaiselle lehdelle on todella kirjoitettu: ”Isä on yksi” ja ”Isä on rakkaus”!

Luku 13 on liitetty taikauskoon yhdessä Jeeshuan ristiinaulitsemispäivän, perjantain, kanssa.  Taikausko perustuu historialliseen tapahtumaan. Nimittäin temppeliherroille suuresti velkaantunut Ranskan kuningas Filip IV vangitutti lähes kaikki Ranskan temppeliherrat perjantaina 13. päivänä lokakuuta 1307, jolloin alkoi temppeliherrojen vainoaminen ja heidän pakonsa "maan alle”.

Mutta luku 13 liittyy jumalliseen totuuteen samalla tavalla kuin pitkäperjantaikin. ISÄ-Jumala on YKSI ja Hän on RAKKAUS. Tällainen taivaallinen rakkauskirje (0 - 1 - 1 - 2 - 3 - 5 - 8 - 13) edeltää Jumalan omaa signeerausta, joka sisältyy Fibonaccin sarjan seuraavaan lukuun.

13

While on earth, Jeshua constantly spoke of God as “FATHER”. He also taught his own followers to call God the Father (Matthew 6: 9-13; Luke 11: 2-4). The Hebrew word אב av, Father, has a numerical value of 3, and the word אבי avi, my Father, 13. The word אחד echad, one, and the word אהבה ahava, love have also the same value of 13.

Let us open our eyes and see the message of a loving God in nature ... all around us. It is really written on every leaf: “Father is one” and “Father is love”!

Number 13 is associated with superstition along with the day of Jeshua’ crucifixion, Friday. Superstition is based on a historical event. Namely, King Philip IV of France, who was heavily indebted to the templars, imprisoned almost all the French templars on Friday, October 13, 1307, when the persecution of the templars and their coercion "underground" began.

But number 13 relates to divine truth in the same way as Good Friday. God the Father is ONE and  He is LOVE. Such a heavenly letter of love (0 - 1 - 1 - 2 - 3 - 5 - 8 - 13) precedes God 's own signature, which is included in the next number of the Fibonacci sequence.



21

Luku 21 edustaa Jumalan nimeä אהיה Ehjee (2. Moos. 3: 14), sillä  א Alef = 1, ה He = 5 (2x) ja י Jod = 10.

Sana אהיה ehjee, minä olen, on Heprean hajah-verbin muoto. Sama verbi on myös luomisen verbi. Jumala sanoi:יהי אור ויהי אור jehi oor ne-jehii oor,  olkoon valkeus, ja valkeus oli (1. Moos. 1: 3). Tyhjyyden täyttävä Jumala saattoi/käski kaiken tyhjyydestä olemaan.

Yksi persoona voi sanoa: "minä olen.”Kun Jumala kertoi Moosekselle nimensä olevan Ehjee,  MINÄOLEN, Hän todisti olevansa yksi!

Jumalan signeerattu rakkauskirje  0 - 1 - 1 - 2 - 3 - 5 - 8 - 13 - 21 sisältää Hänen nimensä lisäksi viestin Hänen rajattomuudestaan, luonteestaan ja ominaisuuksistaan sekä kuvauksen Hänen ja Hänen Poikansa yhteistyöstä ihmiskunnan pelastamiseksi. Tällainen jumalallinen viesti on kirjoitettu luonnossa kaikkeen, missä on kultainen leikkaus. 

💛 Luonto julistaa Jumalan rajattomuutta, joka täyttää ihmisten tyhjyyden.

💛 Luonto julistaa todistusta yhdestä Jumalasta, joka on rakkaus! Luonnon todistus on ollut nähtävissä ja kuultavissa maailman perustamisesta alkaen (Room. 1:20).

💛 Luonto julistaa todistusta yhdestä Herrasta, joka antoi henkensä veren ja veden vuotaessa Hänen rinnastaan ja joka nousi kuoleman voittajana kolmantena päivänä. 

💛 Luonto julistaa todistusta Jeeshuan ylösnousemuksen tuomasta toivosta, joka toteutuu lopullisesti, kun Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan. 

💛 Luonto antaa vakuuttavan todistuksen Jumalan nimestä.

Sekä Raamatun lehdillä että uskonnollisessa opetuksessa nimi אהיה Ehjee, MinäOlen, on sekoitettu tetragrammiin יהוה (jonka lausumisesta ei edes olla päästy sopuun). Tetragrammin tueksi on rakenneltu hämäriä ja kiistanalaisia teorioita ja figureita: masoreettien tetragrammi-mallit, kuningas Salomon Shem-ha-Mephorash (Laajennettu Jumalan Nimi, JHVH), Pyhä Tetraktys yms. Jälkimmäisessä on onnistuttu liittämään tetragrammiin luvut 10, 15, 21, 26 ja 72. Siinä luku 21 tulee tetragrammin lyhennetystä muodosta יהו, joka lausutaan lähinnä ”Jahu.” Mutta eihän kyseinen muoto ole tetragrammi (4 konsonanttia) vaan trigrammi (3 konsonanttia), ja Jahu oli (epä)jumala Midianissa.

Epätoivosin yritys tehdä tetragrammista pyhä on se tapa, jolla tetragrammin lukuarvo 26 jaetaan kahdella (2x13= 26) ja samalla jaetaan myös tetragrammi kahteen osaan (יה ja וה). Ensimmäinen tavu on יה Jah, joka esiintyy Raamatussa, mutta sen lukuarvo on 15 ja loppuosan lukuarvo on 11. Tetragrammista ei saa mitenkään lukua 13. Valhe ja väärää todistus ovat Valheen isästä, Perkeleestä (Joh. 8: 44)! Tetragrammin luvut eivät sisälly Fibonaccin lukujonoon eikä niillä ole mitään yhteyttä kultaisen leikkauksen kanssa.

21

Number 21 represents God's name אהיה Ehyeh (Exodus 3:14), for א Alef = 1, ה He = 5 (2x) and י Jod = 10.

The word אהיה ehyeh, I am, is the form of the Hebrew verb hajah. The same verb is also the verb of creation. God said: יהי אור ויהי אור jehi oor ve-jehii oor, let there be light, and there was light (Gen. 1: 3). God filling the emptiness made/commanded everything out of emptiness to be.

One person can say, “I am.” When God told Moses his name is Ehyeh I AM, He proved to be one!

God's signed love letter 0 - 1 - 1 - 2 - 3 - 5 - 8 - 13 - 21 contains, in addition to His name, a message about His infinity, character and attributes, a description of His and His Son's cooperation to save mankind. Such a divine message is written in nature for everything where there is the golden ratio.

💛 Nature proclaims the infinity of God, which fills the emptiness of men.

💛 Nature proclaims the testimony of one God who is love! Nature’s witness has been seen and heard since the foundation of the world (Rom. 1:20).

💛 Nature proclaims the testimony of one Lord who gave His life as blood and water flowed from His chest and who rose to victory on the third day.

💛 Based on the resurrection of Jeshua, Nature proclaims the testimony of the hope which will finally be fulfilled when God creates a new heaven and a new earth.

💛 Nature gives a convincing testimony of God’s name.

Both in the Bible and in the religious teaching, the name אהיה Ehjee, I Am, is mixed with the Tetragrammaton יהוה (the pronunciation of which has not even been agreed). Vague and controversial theories and figures have been constructed to support the Tetragrammaton: Tetragrammaton models of the Masoretes, King Salomon's Shem-ha-Mephorash (Extended Name of God, YHWH), Holy Tetraktys, etc. The latter connects the numbers 10, 15, 21, 26 and 72 to the Tetragrammaton. Number 21 comes from the shortened form יהו pronounced Yahu. But that form is not any Tetragrammaton (4 consonants) but a Trigrammaton (3 consonants), and Yahu was an idol in Midian.

The most desperate attempt to make the Tetragrammaton sacred is the way when the number 26 is divided by two (2x13= 26) and at the same time the word יהוה is divided into two parts (יה and וה). The first syllable is יה Jah, which appears in the Bible, but has a numerical value of 15 and the rest has a numerical value of 11. There is no number 13 in the Tetragrammaton at all! Lies and false witnesses are from the Father of the Liar, the Devil (John 8:44)! The numbers of the Tetragrammaton are not included in the Fibonacci sequence and have nothing to do with the golden ratio. 


Katsoessani hiirenkorvalle ehtineitä koivunlehtiä näen Luojan Väkevän nimen MINÄOLEN. Saniaisen lehtikiehkuran avautuminen ennustaa minulle sitä uutta alkua ja puhdasta elämää, jonka Jeeshua on meille voittanut tässä ja tulevassa maailmassa.

When I look at the birch opening leaves, I see the Creator's Mighty Name I AM. The opening of the fern’s leaf bumps prophesies to me about the new beginning and pure life that Jeshua has won for us in this and the world to come.



Yhdeksän (9) lukua Fibonaccin lukujonon alussa muodostavat tämän mahtavan viestin Jumalalta. Ivan Paninin mukaan luku 9 merkitsee Jumalan lopullisuutta ja täydellisyyttä! Jumala antoi kaikelle alun, ja Hän hoitaa myös kaiken lopun. Tämän kaoottisen maailman jälkeen alkaa Jumalan Lopullinen ja Täydellinen Maailma!

Nine (9) numbers at the beginning of the Fibonacci sequence form this great message given by God. According to Ivan Panin, number 9 signifies finality and perfection of God! God gave the beginning of everything, and He also takes care of the end of everything. After this chaotic world, the Ultimate and Perfect World of God begins!



Kenties Fibonaccin lukusarja sisältää myös tietoa hyvän ja pahan välisestä taistelusta, sillä seuraava luku (34) liittyy sanaan בבל Baabel!

Perhaps the Fibonacci sequence also contains information about the battle between good and evil, for the next number (34) relates to the word בבל Babel!



❤️ 🙏 Olen suunnattoman kiitollinen, että rakastava Taivaallinen Isä avasi silmäni näkemään ja sydämeni ymmärtämään Hänen sinetöidyn testamenttinsa ja signeerauksensa luonnossa. Sitä ei mikään voima pysty milloinkaan muuttamaan, sillä matemaattiset suureet eivät muutu! Kuinka ihanaa nyt onkaan katsella Luojan maailmaa!

❤️ 🙏 I am immensely grateful that a loving Heavenly Father opened my eyes to see and my heart to understand His sealed testament and signature in nature. No force can ever change it, because the mathematical quantities do not change! How wonderful it is now to watch the world of the Creator!






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti